Translate

måndag 4 december 2017

Promenera

Nu gäller det att komma igång igen, det blir förbjudet att sätta sig vid scrapbordet på morgonen innan promenaden. Idag gick jag ut till Lerbergets hamn, det blev vad jag orkade faktiskt, jag får kramp på baksidan av låret på mitt onda ben (som inte är såå ont längre). Märkligt.




Det var väldigt fint väder idag, soligt och nästan ingen vind, härligt.



Massor av öronmaneter, brukar jag inte se så här års.



En häger


och en annan häger.





Jag gjorde middagen idag, en sån där man tager vad man haver. Jag hackade en lök, en stjälkselleri, en paprika, vitlöksklyfta och stekte detta. Tillsatte strimlad skinka och hällde över crème fraîche och vispgrädde till lagom konstistens, kryddade med salt och peppar och sedan fick det koka ihop en stund. Det blev väldigt gott, serverade med färsk pasta och riven ost.


Vi har fått helt lägga tanken att köra med husbilen på hyllan. Harald var nere och pratade med jobbarna idag och de är inte alls intresserade av att kunna släppa ut oss. Det blir inte färdigt förrän till jul så det får vara. Vi har tittat på sista minutenresor istället, men tycker det blir för dyrt för oss. Vi får satsa på slutet av januari-början på februari istället.

Oho, jag höll på att glömma min adventskalender. Ja den öppnades imorse, det är så spännande varje morgon.


Idag är det nog en ordlek som gör allt extra spännande, det blir säkert fler bokstäver en annan dag! Tack!

2 kommentarer:

  1. Vilka foton!! Makalöst fina!! Och vilket väder!! Soligt och vackert! Hon är finurlig med innehållet i kalendern Mia :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är så härligt när vädret är fint!

      Radera