Translate

lördag 18 november 2017

Långväga besök

Äntligen kom dagen då min vän Anna från Edsbyn i Hälsingland kom på besök. Jag hade sovit den längsta perioden på länge och var pigg och hyfsat utvilad. Jag tror minsann att det är på väg att bli lite bättre, ok, fortfarande med full dos Citodon men ändå. Vi skulle hämta Anna i Ängelholm på morgonen, men hennes flyg var försenat och istället för landning 09.30 blev det till slut 13.05.



Så roligt när Anna äntligen kom, hon hade startat redan före fyra på morgonen så det blev en lång dag.


Vi åt en liten lunch hemma först innan vi gav oss iväg ut.
Glömde fota i all glädje över att ha henne här, men det blev en snabb matig macka med kyckling och bacon.


Vi promenerade invallningen som var ett önskemål från Anna. Tyvärr var vädret lite blåsigt och det är ju inte lika fint som på sommaren, men ändå skönt.



Solen var på väg att gå ner.


Vi besökte Outletområdet och var in på Ittala och Lager 157.





Vi var rätt trötta när vi kom hem och det blev mys i soffan och mycket prat.


Jag gjorde en Laxgryta till middag och Harald fick lite annat. En vanlig enkel Äppelpaj med kanel och vaniljsås till efterrätt.


Senare på kvällen kom vännerna Bernt och Ulla och besökte oss helt överraskande efter att de varit på konsert i kyrkan. Det blev också en rolig stund. Det är så kul med människor som kommer och ringer på sådär helt oplanerat.


Harald och jag hade bestämt oss för att sova i husbilen Boris för första gången. Det var så spännande och gick så bra. Jag var glad för att ha haft en bra dag med benet och sov för första gången hela natten! Nu tror jag absolut att det vänder. Kanske är det Annas förtjänst? Iallafall så roligt att ha henne här!

2 kommentarer:

  1. Alltså !! Är detta sant?!! Jag är HÄÄR!! Och det är ju till och med bloggat nu då är det ju helt säkert!! 😍😍😍😍 Glädje!!! KRAAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja och nu har du åkt hem igen, så fort det gick!!!! Kram

      Radera