Translate

söndag 12 november 2017

Kycklinggratäng och Daimpannacotta

Vi gjorde kycklingrätten som vi gjort förut till farsdagsmiddagen. Det är så bra med gratänger när vi blir många. Den är makalöst god tycker jag och även våra gäster. Receptet är från Jennys Matblogg. Receptet är med grillad kyckling, men jag steker kycklingfiléer i lagom portionsbitar och gör sedan som det står i receptet.


Till efterrätt gjorde jag en Daimpannacotta, mmm supergott. Detta receptet är också från Jennys Matblogg. Jag använde dajm med apelsinsmak som dekoration och serverade med hinnfria apelsinklyftor och en klick grädde.


2 kommentarer:

  1. Mumsigt värre!!! Den gratängen ska jag kika närmare på!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det, säkert precis lika god med dina mjölkfria produkter! Kram

      Radera