Translate

lördag 9 september 2017

Kalas

Första födelsedagskalaset idag av flera under september månad. Regnet har fortsatt vräka ner, men under några timmar på förmiddagen hann jag med en liten promenad på Ärtan och Bönan samt presentinköp på Outleten.


Det är fortfarande fin grönska men höstfärgerna börjar komma.



Jag cyklade ut till Esperöd för att titta på Fingrar Kan, en hantverksmässa som numera flyttat från Höganäs ut dit i ett stort ridhus. Jag har inte besökt det sedan de flyttade och var lite nyfiken på hur det var där. Då började regnet igen och jag blev ganska blöt.


Jag blev lite besviken, färre utställare, dubbelt så dyrt inträde och faktiskt inte så värt besöket





Jag köpte iallafall en blomkrans i höstfärger till vår plats bredvid ytterdörren.



Till kvällen var det barnbarnet Alvas födelsedagskalas, hon har fyllt 10 år i veckan och är vårt yngsta barnbarn.


Det serverades bakad potatis och kyckling med sallad, gott!



När Alva öppnat sina presenter blev det kaffe och efterrätt. Alva fick först ett blomljus på sin tallrik medan vi sjöng och hurrade för henne.



Tack för ett trevligt kalas!

1 kommentar:

  1. Vackra bilder som alltid och en massa gott på härligt kalas!! Underbart!! Kram💚💚💚

    SvaraRadera