Translate

tisdag 5 september 2017

Brevbärare och "syförening"

Imorse gav jag mig ut på en brevbärartur, då blir det pratstunder och till och med kaffe. Inget dumt yrke alltså.


Äntligen klar med tackkort sedan min födelsedag i maj. 38 st, tog sin tid, men känns så skönt att få iväg dom. Jag är så glad och tacksam över allt som gjordes för mig. Jag kunde dela ut några själv och några fick skickas med Postnord haha!


Det blev inte så mycket fotat, hade mest sikte på att dela ut korten.




På eftermiddagen fick jag besök, det bästa med att komma till gamlafarmor är att få glass tror jag. De stannade bara en liten stund, de skulle på sång- och dans i kyrkans regi. Edith sov gott i bilstolen.


Ikväll cyklade jag till vännen Ingrid då vi hade en träff med gamla "syföreningen".


Maken Jan fick äran att hälla upp bubbel till oss innan han avvek.


Margareta och Ingrid samt Ame och jag. Vi hade som vanligt en rolig kväll med mycket prat.



God mat fick vi också som vanligt, vi har bestämt att tagga ner lite med maten, men alltid blir det något gott.


Vi fick en sådan vansinnigt god tomatpaj med kallskuret kött.  Efteråt kaffe och princesstårta.



Nuförtiden stickar vi inte utan jämför olika appar haha! Tack för en härlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Så synd att du inte kunde komma hit till mig och lämna kortet live och få en kopp kaffe 😘 Underbart ändå att få sån gladpost i brevlådan!!! Det gjorde min dag!! Vilken mysig kväll och god mat!! Njuter och glädjs med dig!! Kram 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det hade jag också önskat..... Kram

      Radera