Translate

måndag 7 augusti 2017

Måndag

Idag har jag verkligen försökt ta nya tag, det har väl gått rätt bra. Jag har ju helt kommit av mig att gå promenader och idag tog jag mig ett rejält tag i kragen. Jag ska ev gå en lite längre vandring på torsdag och måste testa om jag alls kan göra det. Jag tog invallningen och det gick faktiskt bra. Dessutom var det roligt och så skönt.


Det var hyfsat fint väder idag, vinden hade lagt sig lite och det var en del morgonbadare.





Jag tog min gamla kamera med mig också idag, ingår i mina "nya tag"!






På invallningen har det gjorts några konstinstallationer, första gången jag såg dom.






Sådant piggar upp mig, så roligt när det händer något oväntat.



På hemvägen tittade jag in till sonen Joel på Sandflyget, de satt i solen på deras nya morgonplats. Nu börjar det mesta bli klart hos dom. 


Dotter Mia skulle hjälpa mig med datorn och hade önskat sig kåldolmar att äta. Harald gjorde dom igår, jättegott!




Vilken koncentration på alla plan haha! Först skulle Mia hjälpa mig med att installera Instagram på min laptop. Jag gillar inte det lilla formatet i min Iphone och kom på att jag borde kunna ha det på datorn istället. Instagram används så mycket idag, men jag kollar bara ibland för att få se bilder på mina barnbarnsbarn. Jag skulle vilja vara mer aktiv där. Mia installerade men sedan föll det på att jag inte kan lägga in bilder själv, det ska gå, men blev för svårt. Sedan hjälpte hon mig att få rätt på läsplattan så att jag kan hämta böcker, jag har kunnat innan, men sedan föll det på att det var Mias platta, lång historia, men nu fungerar det igen. 

4 kommentarer:

  1. Ja inte den bästa precis, men precis så var det ju.....

    SvaraRadera
  2. Härliga du!!! Älskar din inställning!! Du inspirerar på alla plan min vän 💚 Ja Instagram är behändigt !! Om du bara övar kan du ju lägga in bilderna på mobilen men sen titta på datorn ? Massa fina bilder bjuder du på !! Och så gott m koldolmar!!! Mums!!! Kram 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men det är det som är problemet, att jag inte fotograferar med mobilen utan vill kunna lägga in bilder från datorn och det var där det tog stopp. Den enda gång jag tar bilder med mobilen är de gånger jag lägger in ögonblick på Facebook. Det blir liksom för rörigt för mig att tänka på vad jag ska ta med kameran och vad jag ska ta med mobilen. Kram

      Radera