Translate

fredag 25 augusti 2017

Hemma igen

När vi vaknade på Björkö igårmorse så var det mulet och vinden hade vänt igen! Vi har haft sådan makalös tur och är så tacksam över dessa dagar. Det hade säkert varit roligt även med dåligt väder, men det blev ju massor av extra plus. Det kanske hade varit bättre med dåligt för då kunde jag säga "så skönt att vi inte har båt längre". Nu blev det mer som en sorg över att den tiden är förbi för oss.
Efter frukosten i S/Y Missette tog vi hand om våra saker och mönstrade av. Så sorgligt på något sätt.


Hejdå Tommy och Birgitta och på återseende!

Sedan blev det färja en kort stund istället för segelbåt och färden gick till Ullared.





På lite drygt två timmar lyckades för göra våra inköp, mest matvaror och liknande denna gången, men även lite annat hamnade i kärran. På hemvägen fastnade vi en kö på E6 pga en olycka och var hemma halv sju. Upp med matvarorna och in i duschen så hann jag till dotter Mias klädparty!


Se på klockan, 19.10, bra jobbat haha! Det är kläder från House of Lola som visas och säljs. Härliga kläder, sköna och i superkvalitet. Jag har bl a en klänning sedan tidigare och den är använd jättemycket.


Helena Påhlsson (tillika scrappare) demonstrerade kläderna suveränt. Mia hade dukat fram ett läckert buffébord med smårätter, vin, kaffe och kaka som var så gott (missade att fota grr). Om jag köpte något? Ja, är så lyckligt lottad att Mia plötsligt säger att jag kan välja ett plagg som hon betalar. Hur har jag förtjänat en sådan dotter som alltid tänker på sin mamma? Det blev ett par alldeles speciella byxor, ska visa er sedan samt en lång cardigan.


Också fick jag träffa lilla fina barnbarnsbarnet Edith som fick följa med sin mamma Hanna. Det är också lycka i stora mått!

4 kommentarer:

  1. Borta bra men hemma bäst brukar man ju säga och hoppas det är så för er också. Sakna seglingen kan jag förstå efter alla år på havet, men så bra att ni ha Bosse så ni kan köra in om Ullared och det hade ju inte gått med båten! Ser framemot bilder på några klädesplagg. Underbar bild på lilla Edith. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att komma hem, men också lite sorgligt när sommaren går mot sitt slut. Det är ju många fördelar med husbilen såklart, men det är ändå något som saknas. Tack såå mycket för dina kommentarer, det gör mig glad! Kram

      Radera
  2. Välkommen hem min vän!! Förstår din dubbla känsla!! Jag är iaf glad att ha dig hemma igen med dina scrapsaker!! Saknat dig där!! Kram 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, har bara gjort misslyckade layouter hittills, men jag hoppas det tar sig! Kram

      Radera