Translate

tisdag 1 augusti 2017

Härlig dag

Redan 1 augusti, sista sommarmånaden, det går alldeles för fort! Då gäller det att ta vara på dagarna och det har jag verkligen gjort idag. Först cyklade jag ner och badade, så fint väder och så skönt att vara där några timmar. Jag träffade min syster och fick en pratstund också åkte jag äntligen vattenrutchkanan!



Gatuteaterfestivalen fortsätter i Höganäs och jag gick dit för att se, barnbarnet Jonathan med familj skulle komma, men sedan missade jag dom när dom skulle träffa girafferna.



Det är så roligt när det händer något i stan.




Jag träffade vännen Ame idag igen, hon var där med sin familj.


Till slut kom familjen Sjöberg också, då hade de redan träffat girafferna på Sundstorget.


De bjöd oss på middag till kvällen och jag cyklade dit nästan direkt eftersom jag lovat hjälpa dom med en sak.


Jag fick en riktig pratstund med lilla Edith, hon är helt underbar.


Jag hjälpte Alice och Alva att skörda deras potatisar som dom satt i vars en spann på förskolan.


Hanna och töserna gjorde förrätten till middagen.



Provsmakning direkt och sedan gjorde de pastasalladen med Jonathan.






Mat och sovstund behöver Edith också.


Jonathan grillade kycklingfiléer. Det blev en så god middag och tösernas potatis var så goda.


Farmor Mia kom också för att äta middag med oss.




Vi avslutade med kaffe i deras matrum. Tack för en så trevlig eftermiddag/kväll! Precis när vi skulle cykla hem började det regna och vi blev helt genomblöta.

4 kommentarer:

  1. Åååhh!!! Denna hade jag missat!!! Ljuvliga ljuvliga bilder på fina familjen och smaskig mat dessutom!!! Härligt !!! 💚💚💚 KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, haha, ja här väller inläggen in! Kram

      Radera