Translate

söndag 13 augusti 2017

Fruhippa

Vilken dag jag hade igår, jag skrattar fortfarande och har ont överallt! Det var, som vi kallade det, en fruhippa för dotter Mia. Hon gifte ju sig i Las Vegas i juni och sedan dess har hon haft fullt upp. Denna dag startade med en facebookgrupp direkt efter giftermålet av hennes vän och kollega Marie och sedan dess har vi planerat och haft kul i gruppen. Marie är den som planerat mest och tagit hela huvudansvaret, hon har gjort ett fantastiskt jobb. Vi samlades redan 8.30 på morgonen och gick för att hämta Mia. Jag har nyckel till lägenheten så vi bara gick in haha!

Det följer ett långt inlägg med många bilder så att alla som var med får se en del av alla bilder.


Barnbarnet Ellinor och svärdotter Petra.


Vännerna Lotta, Susie, Marie och Mias svägerska Camilla.


Kollegor, däribland Marie i svarta koftan.



Mia och Jonas låg till sängs bakom stängd dörr och vi klampade rakt in i deras sovrum!


Nu gäller det att sätta fart.


Jonas kom också kvickt upp!


Träningskläder var ordern!

Vi åkte till Ängelholm och UpZone i Hembygdsparken för att höjdklättra. Alla ville inte av olika anledningar klättre, men vi var ett gäng och Mia hade inget val!





Utrustningen ska på!


Vi fick information och fick gå igenom en liten introbana och lära oss hantera säkerheten.


Sedan blev det lite tokigt, Ellinor föreslog oss att börja med en bana som heter Risk Zone och det blev alldeles för svårt för Mia och mig som till slut fick avbryta den banan. Då blev vi tvungna att klättra tillbaka och då höll jag på att kräkas haha. Därefter tog vi några andra banor och det gick jättebra. Det följer nu lite blandade foton från olika banor, jag kan inte sortera dom.


Kan ni tänka er svajande repstegar högt över marken....


Detta, att gå på en fast planka var nog det lättaste trots att den var smal.




Här skulle jag försöka lyfta upp Mia, jösses vad vi skrattade i allt elände.


Lotta for på linbanorna och skrek så det ekade i området, det gick fort kan jag säga!









Vad hände här?



Ellinor tröttnade på att vänta på oss.







Mia, det hjälper inte att skrika, ingen hjälper dig haha!



Fy för satan!





Ibland var jag rädd......



Det var dessa stockarna som skulle klivas på och där jag fattade att jag inte skulle fixa den banan.



















Ellinor var den som bästa klarade av det och de största svårighetsgraderna, vilken fysik hon har!



Alltså, vilken grej detta var, så roligt och så utmanande, jag överträffade mig själv och var så stolt efteråt. Idag har jag träningsvärk och blåmärken, tom i handflatan, men jag skulle gärna göra det igen.

Då var det dags med picknicklunch. Den stod jag för, hade gjort en Pastasallad med kyckling.


Det kom lite regn just då, men i parken finns små öppna hus med tak att äta i. Det blev perfekt.




Under dagen kom och gick några deltagare, en del kunde inte vara med hela dagen. Vi fortsatte med att köra tillbaka till Höganäs och till Kullagymnasiet där vi fick ägna oss åt keramik.



Mia blev lite utklädd där och sedan fick hon små paket och skulle rita något att göra utifrån det. Det blev många skratt!




Camilla höll i keramiken och lärde oss lite om hur det kan gå till. Jätteroligt och lite för lite tid.








Mia gjorde en fin skål/ljusfat till slut haha!


En gofika efter keramiken innan vi åkte på olika håll en liten stund, högst en halvtimme. Jag och Mia åkte hem till mig och tog en snabbdusch. Vi fick skjuts sedan tillsammans med Petra av sonen Joel till Laröd. Vi samlades hemma hos Marie för att föra gemensam mat. Marie hade förberett en massa redan, men vi försökte hjälpas åt. Först hade Mia ett uppdrag som vi delade allihop, champagneprovning, 4 sorter som vi skulle gissa vilket land det kom ifrån. Det var inte lätt för mig, tror jag hade 0 rätt. Men, de var goda att dricka!



Lite olika tapas till det!


Marie, här framme till höger hade gjort ett fantastiskt jobb och tog dessutom emot oss alla i hennes hem. Vi gjorde paella till mat, så fantastiskt gott!





Ett underbart efterrättsbuffébord med hallonsorbet med mynta, chokladmousse, pannacotta och massor av godis. Marie höll allt i svart, vitt och rosa som Mia bar på bröllopet.



Barnbarnet Anna anslöt också till kvällen och hade uppdrag till Mia, denna är att hitta en massa felstavade ord bland alla på tid, haha, kul för en svensklärare!


Sedan var det så roligt när Mia skulle sjunga låtar som bara hon hörde i hörlurarna och vi skulle gissa. Anna höll på att bryta ihop och vi andra skrattade helt hejdlöst. Vilken dag detta blev, jag vet inte om de onda magmusklerna är från klättringen eller alla skratten. Inte förrän vid ett-tiden var vi ett gäng om 5 personer som tog en stortaxi hem till Höganäs. 

Jag kan bara säga Tack, tack, för att jag fick vara med, träffa alla dessa härliga människor. Anna har också skrivit om kvällen på sin blogg, hon skriver alltid så bra om allt möjligt, besök henne där. 

Idag har jag inte orkat mycket, har tvättat alla mattorna i husbilen och lite annan tvätt och fixat med bilder. Barnbarnet Ellinor har en krönika idag i Sydsvenskan och HD, så starkt och bra av henne att våga prata om detta. Hon har haft det jobbigt länge och till och med vi i hennes familj har inte riktigt vetat och förstått. All kärlek till henne! 

4 kommentarer:

  1. Wow!!! Vilken eskapad!!! Härligt!! Och såååå starkt av Ellinor att säga som det är!!! Kram 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vilken dag det blev! Ja, jag är så glad för att Ellinor har tagit ett så stort steg, modigt av henne, hon har alltid varit modig, men haft jobbiga år, skönt att sådant kommer upp till ytan. Kram

      Radera
  2. Vilken härlig dag. Och all klättring ni gjorde. Beundrar er att ni vågade. Och Ellinor inlägg så fint gjort. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en underbar dag, tack Ingrid! Kram

      Radera