Translate

torsdag 24 augusti 2017

Björkö

Fem fantastiska seglingsdagar med S/Y Missette har kommit till sitt slut. De kommer för alltid att finnas kvar i våra hjärtan. Sista dagen blev lika perfekt som övriga, fin seglingsvind och sol även om vinden blivit lite kallare. Det är nog nordanvinden som är lite kallare. Vi vaknade till ett underbart väder i Skärhamn och åt frukosten ute i solen.


Vi tog en promenad vid Akvarellmuséet, det blev inget besök där, men det är lika vackert att gå runt i miljön. Vi besökte en hantverksbutik och fiskbutiken och bara njöt i solen.














Vi kastade loss och valde att segla utomskärs neråt Björkö. En så skön segling och jag kunde sitta på däck och läsa och höra det där ljudet när båten klyver vattnet. Vad jag är glad över att ha fått dessa seglardagar!


Lunch ombord under segling.



Denna gjorde räliga vågor!



Här gäller det att hålla i sig!



När vi lagt till i Björkö kunde vi bjuda på en GT och även mat från Björkö Pizzeria. Det var det lilla i jämförelse. Vi satt ute och åt sedan kom myggen i stora flock så vi fick flytta ner. Vi avslutade med Yatzy även denna dag och Tommy blev besegrad av Harald, jag kom sist! Så är det sagt!






Tack igen Tommy och Birgitta!

2 kommentarer:

  1. Ännu en härlig dag!!! Jag drömmer mig bort och tänker att jag är med💚💚💚 Försöka duger, haha!!! KRAAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack Anna för alla dina härliga kommentarer, jag blir så glad! Kram

      Radera