Translate

onsdag 19 juli 2017

Mysdag

Det har slutat blåsa, det är så skönt, vilken skillnad det blir i vädret. Jag gick en kort promenad imorse och gjorde samtidigt lite ärenden.


Vädret blev ännu bättre under dagen och badet var fullpackat med folk under eftermiddagen.




Jag kollade byggnationen i Folkparken, det är ett tag sedan och nu händer det en del.



Vi blev bjudna på lunch hos barnbarnet Jonathan och Hanna och barnen. De har varit på sommarstället i Haverdal och kom hem igår. Det var så längesedan jag träffade barnen och lilla Edith hade vuxit.


Alice och Alva fick lite nya layouter till deras pärmar. "Jag älskar mina pärmar" säger Alva, hon vet hur hon ska göra mig glad.



Också lilla gulliga Edith, tänk att jag fått ett barnbarnsbarn med min hårfärg, så roligt.



"Så lång tid tar detta" säger Alice



Vi fick en god Cecarsallad med kyckling och bacon.


Härligt att kunna sitta ute och äta.



Edith behövde också lite mat emellanåt.


Kaffe och fika blev det också.


Dom bygger en kiosk i trädgården så i den fick vi handla.





Harald och jag cyklade ut till Strandbaden på våra elcyklar och det är helt underbart. Tack för en härlig eftermiddag.

Jag letade efter bilder idag och hittade denna gamla bilden som jag tror jag fått av kusin Gun. Där ser man mitt röda hår som ju faktiskt var ganska mörkt.


Det är roligt att se gamla foto. Dotter Mia längst fram, jag gissar att hon var 4 år här och då var det 1968. Mor i den gula koftan, mitt ex Kalle och far samt moster Astrid.






6 kommentarer:

  1. Så kul att se både nya och gamla bilder. Denna gamla har jag inte sett tidigare💛

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag ni haft!! Här är det fortfarande kallt och blåsigt. Ett sånt fint foto , älskar din hårfärg där på det gamla fotot 💚 Och så söt hon är Lill skruttan , ja storasystrarna är också såå söta!! Kram Anna 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fina vädret kanske kommer till er också nu, hoppas det! Ja, det gör mig lyckligast av allt att få vara med alla de små. Numera kan jag mest sitta och ha det bra haha! Kram

      Radera
  3. Så kul att du hittat denna bilden. Jo den kommer från mig.

    SvaraRadera