Translate

onsdag 26 juli 2017

Fortsättning Röstånga

Det gick bra att sova i bilen för killarna, en aning trångt blir det, mest med alla saker, men det går. Wille kom upp först till frukosten och sedan kom Charlie också. Då var de båda pigga på att gå en guidad tur till Odensjön som jag föreslagit igårkväll. 



Det blev lite bråttom för turen gick kl 10, jag sprang upp till närmaste serviceanläggning och bad killen där ringa ner och säga att vi kom, men blev lite sena. När vi sedan kom till receptionen 7 min över 10 så hade dom redan gått. Vi bestämde oss för att gå själva och hoppas kunna komma ikapp. Det gick inte alls, vi kom vilse och hittade inte, det blev en väldans omväg, tröttsamt blev det, men vi kom fram till slut. Vi fick klättra ner en brant sluttning och jag tänkte hela tiden på att jag inte fick trampa fel, det gick bra och vi kom välbehållna ner allihop till Odensjön. Där var jag med killarnas pappor, Andreas och Joel när de var små och minns det så väl. Det är en magisk plats, väldigt speciell, det är en djup rund sjö som bara har vatten underifrån. 








Det var mycket brantare än det ser ut.




Jag fick be om leenden haha!








Det blev en lång väg tillbaka också, vi vågade inte chansa på några genvägar. Jättetrötta och hungriga var vi allihop, jag gjorde pannkakor och svetten rann av mig. Jag trodde nästan jag helt skulle klappa ihop. 


Wille och Charlie fiskade en stund och vi tog det lugnt. Vädret var rätt bra idag och jag var sugen på att bada. Wille hängde med mig, men Charlie satte sig hellre med telefonen. Det var jätteskönt och vattenrutschkanan rolig att åka.






Vi grillade till middagen och hade det jätteskönt efter maten medan killarna fiskade och spelade spel.









Ingen fisk blev det, men väl en kräfta som fick åka tillbaka i sjön.


En fantastiskt fin kväll.


4 kommentarer:

  1. Härligt och alltid ett äventyr med dig...hahaha Gunnel

    SvaraRadera
  2. Haha!!! Ja äventyr och så härligt!!! Och naturligtvis vattenruchkana!!! Heja!!!
    Det är en fröjd att få följa med!! Kram 💚💚😅

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja ibland, eller rätt ofta, är det kul att få vara lite barn igen! Kram

      Radera