Translate

lördag 17 juni 2017

Orsa

Jag vaknade av vad jag trodde var ett larm som gått igång någonstans och låg länge och tänkte gå upp och kolla det. Så småningom slutade det dock, men det var dags att stiga upp. En fin morgon med sol och hänförande utsikt. Vi såg att grannarna var på väg att köra och gick dit och sa hej. Jag frågade dom om larmet och de berättade att det var schweizarna framför dom som gått ner till sjön med ett stort blåsinstrument och stod där och blåste så det ekade över hela sjön. Attans att jag inte steg upp och fick se det! Vi körde iväg mot Orsa, lite jobbig väg med dåligt underlag, men när vi vände av passerade vi underbara byar, bl a Bonäs som var helt utöver det vanliga. Vi hade bestämt oss för att ta en camping idag, vi behövde tömma och tillföra nytt vatten i bilen. Orsa camping passade då bra och vi fick en fin och lugn plats alldeles vid Orsasjön.




Jag tog cykeln en tur, på campingen var det fullt ös med de här spelemännen, härlig eftermiddagsstämning.



Orsa kyrka, annars var inte stan något att hetsa upp sig för.


Dessa dagar var det inspelning av Kalle Moreus med gäster och mycket musik strömmade ut. 





Vi hade en jätteskön kväll i solen och kunde äta middagen ute. Idag gjorde jag Ajvarbiffar, väl kryddade med sås och nypotatis. Det blev gott. Nu har vi lärt oss campinglivet och gick iväg och diskade, skönt att slippa i bilen.



En kvällspromenad på området annars tog vi det väldigt lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar