Translate

torsdag 8 juni 2017

Matlagning

Jag cyklade iväg tidigt till Sandflyget för att hjälpa till med matlagning inför barnbarnet Amandas student imorgon. Det tog hela dagen och är så roligt att göra. Jag och svärdotter Petra jobbade ihop med detta i deras fina nya kök. Vilken lycka att laga mat med så stor arbetsyta.


Barnbarnet Ebba var på väg till skolan, hon går ut nian.


Nu vill jag inte helt avslöja vad det blir för mat så recepten får vänta. Vi lagade mat till 40 personer och vid tretiden var vi klara med allt. Bra jobbat tycker jag själv.





Joel hade mycket för sig i trädgården, tält, stolar, bord, poolen och allt möjligt. Harald hjälpte honom en stund. Det är mycket som ska fungera en sån här dag.


Jag hade lite att fixa senare, nu plötsligt är det mycket som ska ordnas innan vi ska köra med husbilen. Men, det är ju bara roligt och lite ofattbart att vi kommer iväg. Härligt att vi har lite familjesammankomster först, jag får svårare och svårare för att åka från alla.

6 kommentarer:

  1. Åhh!! Du är så duktig med mat!! Ser gott ut. Härligt med student. Kram 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag tycker det är så roligt, bara jag har plaaats, i mitt lilla kök blir jag mest irriterad. Kram

      Radera
  2. Väntar med spänning på hela menyn med recept. Första bilden ser ut att bli en sallad men är inte säker, men många ingredienser som ser gott ut. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är utlagt nu under studentfestligheterna. Det blev jättegott alltihop! Kram

      Radera
  3. Svar
    1. Tack, det var det, kycklingen min favvo!

      Radera