Translate

måndag 12 juni 2017

Måndag

Måndagsmorgon och nu känns det spännande inför vår tur med husbilen Bosse. Igår gick dagen med många goa tankar på studentfestligheterna och 30-årsfesten. Så tacksam är jag över vår stora familj och att jag fick barn så tidigt har jag aldrig ångrat. Nu var ju inte allting så lätt som det låter, men jag uppfattade det aldrig som att jag fick försaka så mycket annat. Det fick jag såklart, jag menar mina vänner då levde ju ett annat liv än jag gjorde. Jag tog igen det, genomförde gymnasiet och 3 år på högskola med 3 barn. Skilsmässan från barnens pappa är inget jag är stolt över, förstår ju nu hur barn blir drabbade av det och jag hade inte de kunskaperna som finns idag. Men, det hade ju inte blivit jag och Harald och han har tillfört så mycket i mitt liv. Oj, vad jag vecklade in mig nu, men numera tänker jag ofta på hur det var, när jag har mina barnbarn som nu får barn i en helt annan tid. Denna hemska utseendefixering, jag förstår den inte. Så mycket pengar som ungdomarna och även de medelålders lägger på kosmetika, hår, naglar, operationer och gud vet allt. Sedan klagar vi på att vi måste dela med oss till de som lever i krig. Vart är vi på väg undrar jag? På samma gång är jag av den åsikten att alla får leva sitt liv på sitt sätt och att demokrati är viktig, men fundera går ju bra och det är inte ofta jag delar det här, lite spretiga tankar blev det när jag läser. Men jag undrar lite om vår kultur är på fallrepet.

Jag visade aldrig mitt kort till barnbarnet Ellinor.


Fina dekorationer från min vän Anna, hästen och hjärtat, jag är så glad för dom. 

Idag packar vi husbilen och fixar lite av varje, imorgon bär det av! Eksjö blir första stoppet.

5 kommentarer:

  1. Åhh!!! Du är så KLOK älskade vän!!! Blir alldeles gråtmild... Ja du känner ju mig ... Ibland blir det inte alldeles som man tänkt sig i livet men det blir oftast väldigt bra ändå i slutändan ❤️ Du har en sån fin familj och du är liksom ett nav och håller den samman på ett underbart sätt!!! Du är så värdefull!!! Och sist , vilket underbart kort du gjort till Ellinor, så glad att se hur fint du gör med det jag skickat till dig!!! Glädje !!! STOOOOR KRAM 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, ja, bra i slutändan blir det oftast ändå även om vägen dit kan vara krokig på många sätt. Men, det är väl det som är livet. Lite bekymrad är jag dock över hur det är just nu i världen och det kan jag inte påverka precis. Jag börjar nog bli gammal haha (fast det är ju nästan förbjudet) Kram

      Radera
  2. Jag tycker jag tänker mer och mer ju äldre jag blir ... kan också fundera över varför jag gjorde vissa saker, men samtidigt försöker man ta rätt beslut i varje situation. Vi behöver vara snälla mot oss själva och tänka att vi gör så gott vi kan💛💛

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var ju det som skulle bli vårt mantra "vi gör så gott vi kan"! Kram

      Radera