Translate

söndag 21 maj 2017

Slödag

Idag har jag haft en riktig slödag. Vi har haft ett underbart sommarväder även om det kommit in lite kallare luft. Jag tog en cykeltur imorse för att plocka liljekonvaljer till dotter Mia.


Fåglarna sjunger något enormt i skogen nu, härligt är det.



Liljekonvaljerna på plats, det blev ju en bra bild haha! Jag skulle upp till Mia och stryka till svärsonen, han är borta och jobbar och det är bäst att det är struket när han kommer hem annars får jag bassning haha!


Vi fick också en mysig pratstund. Hemma igen hade jag lite att fixa med och även planera mat inför en husbilsträff i Halmstad kommande långhelg. Harald ska göra sin CT-röntgen på tisdag så vi kommer inte iväg förrän på onsdag.


Jag tyckte det var synd att vara inomhus och fick Harald med mig ner till badet och hamnen för att äta vår middag därnere. Förra året blev jag så förtjust i deras Fish and Chips och idag blev det en repris. 


Det var inte alls samma som förra året, jag vet inte vad som hänt, inte gott och jag kommer inte att göra om det.


Här satt vi och tittade ut över "vår" gamla brygga, lite konstigt känns det.

4 kommentarer:

  1. Blev så glad för liljekonvaljerna ... de luktar gudomligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är dom helt oemotståndliga!

      Radera
  2. Åååhh!!! Sommar!!! Vi har soligt och fint men kallt nu igen. Ja inte som förut med bara 4-5 C men dock bara omkring 14-15 och en kall vind!! Tur att jag får drömma mig bort i dina bilder💚💚💚 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vilken seg vår det har varit detta år, hoppas det är ett tecken på en fin sommar! kram

      Radera