Translate

söndag 28 maj 2017

Avslutningsdag

Vilka härliga dagar, sommaren när den är som bäst. Jag låg en hel del i solstolen, läste och bara njöt.


Mina tår därnere i vänstra kanten haha! Något vi upptäckt nu är att det är ett högt trafikbuller från E6 som går lite längre upp ovanför Fylleån. Antagligen blåste det ljudet bort de första dagarna när det var mycket vind. Fåglarna vann dock.


Klockan elva igår var det en liten föreläsning om att köra i Europa vad man ska tänka på och lite allt möjligt. Kanske inte så mycket nytt, men ett och annat tips tog vi med oss tillbaka. Vi tog en liten promenad efter det, inte lång och det börjar kännas i mitt knä.


Dom här två tycker alltid att dom gjort sig förtjänta av en öl? Just här påstod dom att dom inte hunnit ta den efter tältuppsättningen dagen innan.


På eftermiddagen var det femkamp i lag. Jag fick inte med någon i "mitt"gäng på detta, jag gick dit själv, men förstod att alla var redan lag och vem vill annars ha med en 70-åring som sinkar dom. Fast dom känner inte mig haha! Vi fick iallafall första parkett eftersom tävlingarna gick av stapeln på ängen där vi står. 


Den här leken var nog roligast att titta på när hela laget bands ihop och skulle hämta tre saker, en i taget.


Jag gjorde ett nytt försöka med kakbaket i Omniaugnen. Det gick bättre denna gången. Jag fick dock vispa för hand och den blev inte så fluffig som den ska. Nu har vi legat fyra nätter här utan el och det har inte varit några som helst problem. Harald har skaffat 12 v till sin snarkmaskin och det fungerar utmärkt. 


Till kvällen blev det hamburgare, högrevsburgare från ICA, de var verkligen goda.


Till det hade Bitte gjort en jättegod coleslaw.


Också lite ost och kex på det. Det går ingen nöd på oss precis.


Senare var det prisutdelning och avslutning på träffen i tältet. Det har verkligen varit ett superarrangemang och så mycket beröm till dessa som gjort det. Tack tack!


En stolt vinnare, Rolf var den ende i vårt gäng som lyckades få pris i tipspromenaden, han hävdade hela tiden att han skulle gå och hämta sitt pris, medan vi andra var lite mer ödmjuka haha!


Vi tog sedan kvällskaffe tillsammans som fick bli lite avslutning på trevliga dagar. Bitte hade gjort en hel underbar rabarberkaka som tyvärr inte kom med på bild, jag ska leta upp receptet sedan.


Innan vi gick till sängs tog vi några kortspel, vi har ju inte hunnit med det, men några spel första och sista kvällen blev det ändå. Jag vill dock poängtera att vinnarhatten sitter på fel person, han vann visserligen sista spelet, men annars vann jag de flesta, bara så det blir rätt här haha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar