Translate

söndag 23 april 2017

Scrapträff och fotboll

Jag åkte tidigt till Helsingborg för en scrapträff, jag är så glad över att ha kommit med där, det är så roligt att sitta och scrappa tillsammans med andra. Alltid lär jag mig något nytt. Idag skulle vi göra en grid prahme, helt nytt för mig och det var roligt. Vi var inte så många denna gången, våren drar nog med andra aktiviteter, men det var också några sjuka.


Karin som håller i träffarna, hon hade gjort en grid prahme så att vi kunde se en färdig.





Mycket pysslande och mycket prat blir det.


Jag gjorde denna, skulle kunna sätta dit fler lager i ramarna för att få en djupare effekt. Jag valde att göra en med seglarminnen. Det blev bara gjort denna idag.

När jag kom hem var middagen färdig, köttbullar, sås och potatis som maken gjort. När jag ätit cyklade jag ut till Lerberget för att se KDFF, Kullabygdens Damfotbollsförening, spela sin första hemmamatch. De spelade mot Älmhult och vann med 2-0, bra jobbat! Nu har de två vinster i division 2. Det är så kallt, en hemsk iskall vind och jag frös, men det är så roligt att titta på dom.


Jag hade sällskap med sonen Joel








Barnbarnet Ebba har tagit steget upp till A-laget och fick chans ett spela en stund på slutet av matchen. Så kul och det får bli lite foto på henne.






4 kommentarer:

  1. Härliga bilder!! Och det på Joel är så bra!!! Scrap scrap... Och en sån jättefin sida med foton du gjort med fina seglarminnen, så härliga detaljer!! Och underbart att du hittat det gänget att pyssla ihop med!! Kul att det är så regelbundet också!! Själv har jag inte pysslat på nästan en vecka så jag har nog glömt hur man gör, haha. Ha en bra dag !! KRAM 💚 PS. Vilken fin bild på dig i förra inlägget, på kalaset 💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är så kul att träffa andra, men nu är det paus under sommaren! Haha, du kommer säkert igång, själv kämpar jag med Veckans Skiss just nu! Kram

      Radera