Translate

tisdag 4 april 2017

Premiärtur

Idag hade vi tänkt köra på vår första tur med husbilen, men vi ångrade oss imorse. Vädret de kommande dagarna kändes inte så kul och dessutom var vi inte riktigt klara med allt som ska med. Vi har ju inte bråttom på något sätt sa vi till varandra och försökte rättfärdiga att vi inte kan slita oss från hemmet. Istället gick vi ut på promenad, ånej, inte tillsammans, det gör vi aldrig, det är vår ensamma tid haha. Nej skämt åsido så vill jag fotografera och tänka och Harald vill gå i sin takt och prata med alla han möter, vi skulle aldrig ta oss igenom promenaden.


Det arbetades i hamnen med de nya flytbryggorna.



Jag gick invallningen i ett underbart vårväder.





Överallt tittar vårblommorna upp nu. Även den första maskrosen som tittar upp som en sol.



Även träden börjar slå ut, det är en ljuvlig tid.

Hemkommen så packade vi ner lite mer i bilen och bestämde oss för att köra ut till Margreteberg där jag nyss passerat på min promenad. Det är så vackert där med havet och där är möjlighet att stå med husbilen. Förr gick vi alltid ner till båten och fikade och kom på att vi ju faktiskt kan göra liknande med husbilen. 


Så vi körde ner och satte oss i solen och fikade. Det var helt tyst och helt ljuvligt där.




Vi kände oss så nöjda med premiärturen och det känns extra roligt att tänka på vad vi har framför oss.

4 kommentarer:

  1. Så kul att ni åkte ut i alla fall! Ibland stpr vi också där, fin plats och bra promenadmöjligheter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det fint där och alldeles tyst, vi njöt så!

      Radera
  2. Jag blir alldeles lycklig av dina fina vårfoton! Och så är det så härligt att läsa om dina dagar, jag liksom känner att vi träffas lite iallafall! Ja nu ligger allt framför liksom :) Kram Anna <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, jag blir så glad när du tycker det är roligt att hänga med. Kram

      Radera