Translate

lördag 22 april 2017

Halvmara och födelsedagskalas

En händelserik dag (igen)! Först fixade vi iordning i husbilen (igen)!


Redo igen efter att Harald monterat ett eluttag vid bädden till hans snarkmaskin. Han har också packat om i "garaget" och de nya stolarna är med. Ytterligare en del saker är inpackade, men vi får vänta tills nästa helg med att köra. Vi har gjort olje- och filterbyte också och nu väntar vi på ett avlastningsbord som sonen ska hjälpa oss med.


Idag var det Halvmara i Höganäs för första gången. Så trevligt alltihop, en riktig folkfest i stan. Vi gav oss ut till starten som var nere vid Kvickbadet. Vädret har varit soligt och fint, men en iskall frisk vind som inte var nådig, varken mot löpare eller publik. Vi träffade  dom vi skulle heja på, barnbarnet Jonathan och barnbarnet Ellinors man Johan.


Johan och Jonathan är laddade.




Hanna, Alva och Alice hejar på.


Det gör även Ellinor och Evy.



Kallt i vinden nere vid havet, men snart kommer ni att hålla värmen haha!


Vid starten träffade vi också barnbarnet Ebba som var funktionär med KDFF.





Alva hejar.



Nu går starten!

Jag gick tillsammans med Hanna och Ellinor och barnen till Siöcronaparken för att se när de passerar där efter 8 km.



Höganäs Musikkår spelade där.


Nu började löparna komma.


Här kommer Andreas, Jonathans kompis.


Mina goa barnbarnsbarn, vad jag är glad över att se dom tillsammans.


Ellinor hade gjort en fin skylt, Heja pappa Johan på en sida och Heja Jonathan på andra sidan.



Här kommer Jonathan


och därefter Johan.


När de passerat var jag tvungen att gå eftersom vi skulle på födelsedagskalas. Haralds barnbarn Tuva fyllde 11 år och vi var bjudna på fika. Jag missade målgången, men inget att göra åt det.


Det smakade gott med smörgås och kaffe.


Solen värmde upp deras uterum med hjälp av lite värmefläkt.


Dotter Maria och Anders


också jag minsann


och sonen Fredrik.


Sedan blev det god tårta och sång för Tuva.


Ikväll är vi så nöjda i soffan och jag ska packa för en scrapträff imorgon.

5 kommentarer:

  1. Tack för bilder ... jag missade ju alltsammans😞

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men du har ju varit med om så mycket annat! Välkommen hem igen! Kram

      Radera
  2. Jag säger som Marie tack för alla härliga bilder. Vi hade trädgårdsdag i vår förening och sedan skulle vi gå bort och äta och spela kort. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men du såg väl ett och annat ändå, ni hade ju första parkett till starten iallafall. Kram

      Radera
    2. När de startade så sprang de söderut och starten var när Kustvägen så den såg vi inte, men en massa annat såg vi och hörde. Jätteroligt med att det var så mycket folk i rörelse + att vädret var bra förutom blåsten.

      Radera