Translate

måndag 6 mars 2017

Vinter

Jag tror nästan att det varit den kallaste dagen på hela vintern här. En isande kall vind som går rakt genom kroppen, så obehagligt. Och ändå har jag inte gått någon lång promenad. Jag cyklade imorse till mina barnbarnsbarn Alva och Alice eftersom mamma Hanna skulle till barnmorskan och göra någon undersökning som skulle ta flera timmar. Det är så mycket nymodigheter nuförtiden haha! Allt var iallafall bra så det är skönt. Alice sov när jag kom medan Alva tittade på TV.


Jag fick inte dom att förflytta sig, klä sig eller äta frukost. De tyckte det var mysigast i soffan med TV och Ipad. Lite pinsamt när Hanna kom hem igen efter nästan tre timmar.


Jag tog en liten promenad iallafall eftersom jag skulle passa en soffleverans till dotter Mia och Jonas.


Det syns nästan hur kallt det är.


Men jag blev så glad, strandskatorna var på plats!


På plats kom även soffan, snyggt, men först blev jag helt förskräckt, den är så stor!


Åh, jag hämtade en beställd tunika från Gudrun Sjödén och fick några extra presenter, en kasse och en schal. Tunikan provade jag i butiken i Köpenhamn och blev så förtjust och var säker på storleken. Gillar den, mina favoritfärger!


Jag avslutar idag med vår middag, Harald har gjort den, Isterband och stuvad potatis, en favorit!

3 kommentarer:

  1. Jaså ni har haft samma väder som oss då nästan . Här har det ömsom snöat och ömsom har solen kikat fram . Blåst kallt men vackert att se på inifrån, haha!!! Maffig soffa, det blir bra då ni träffas många där ibland ju!! Snygg klänning!!! Vill vi se på snart!! Oj nu plingade det för mail i mobilen och det är från DIG!!! Måste skynda dit och läsa!! KRAAM 💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väl så att vi ska inte tro att det är vår inte....men ljuset är här ändå så det är bara att bita ihop. Mia och Jonas blev nöjda med soffan så då kunde jag lugna mig och ser fram emot att sitta där och prata haha. Inatt har jag hälsat på dig i drömmen!

      Radera
    2. Åhhh!! om det vore en sanndröm!!! <3 Kraam

      Radera