Translate

tisdag 28 mars 2017

Stuck?!

En layout som jag gjorde igår, en lugn och skön dag då jag bara skrotade hemma. Den är till Stuck?! och deras andra skiss denna månaden.



En glad färgbomb blev det med papper från Bellablvd Make your Mark, några dekos också från dom också lite utstansat, cirklar, löv och text. Texten stansade jag ut i både rött och vitt och jaa, det blev lite effekt. Jag skrev ut fotona själv i ett collageprogram i datorn, har fått inspiration av min vän Anna där. Jag är dock aldrig nöjd med mina fotoutskrifter, ska så småningom kolla det där som min vän Birgitta tipsade om. Det är egentligen inte bara färgerna utan fotona blev också lite suddiga och det är dom inte alls annars, jag har tidigare fått ett av fotona från Fuji som är helt klart och fint. Iallafall så är fotocollaget på mina barnbarnsbarn när de sitter i ett hopptorn och hejar på Ebba och Wille.

8 kommentarer:

  1. This is so pretty, I love the bright colours they are perfect for your photo! Thanks for joining us at Stuck?! sketches!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Laura, a wonderful sketch!

      Radera
  2. What a fabulous take on the sketch! So bright and colourful! Thanks so much for playing along with us at Stuck?! Sketches!

    SvaraRadera
  3. Underbar tolkning och så dom pappren igen!!! Som jag längtar efter dom nu... men det lär dröja för beställningen har nog nätt och jämnt gått iväg... Härligt med det fotokollaget!!! Ja dom blir säkert lite sämre i upplösningen från redigeringen men det kan det ju vara värt ibland när du vill ha nåt extra. Märks inte så mycket när jag bara fotar med min IPhone . Dina foton är säkert mycket bättre . Har du kalibrerat skrivaren , det kan ju vara den som ger för mycket av någon färg också om färgerna ser bra ut på datorn...?? Äsch inte vet jag. Jag tycker hela din LO är perfekt jag!!! 💚💚💚. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, lite trist är det med fotona, vet ej det där med kalibreringen, jag får be Harald kolla det där. Skrivaren är ju ganska ny för jag var inte nöjd med den tidigare. Det har inte blivit ett dugg bättre med denna. Denna nya fullständigt "äter" patroner. Ja du har verkligen något "gott" att vänta på. Kram

      Radera
  4. Så läcker den blev! Bara älskar färgerna!

    SvaraRadera