Translate

onsdag 22 mars 2017

Lasagne

Idag har jag gjort Lasagne till middagen, jag hämtade barnbarnsbarnen Alva och Alice på förskolan för föräldrarna jobbade länge. Jag fick frågan om de kunde få middag, det gillar jag, så roligt när de frågar, känns bra.
Jag använde ett recept på en Klassisk lasagne, bäst att inte krångla till det för mycket när barn ska äta.


Det är alltid lite grejande med Lasagne, men så är det ju så gott. Idag var det premiär för oss med lökpulver istället för lök, jag har alltid velat använda riktiga ingredienser, men tänkte att det kan vara bra även i husbilen. Idag var det för att slippa se när barnen pillar bort lökbitar som jag ändå försökt hacka fint haha.


En grönsallad till i mitt fina fat från Italien som jag fortfarande är så glad för. Harald var inte glad när jag köpte det och skulle förvara i vår lilla segelbåt som vi hade då. Jag fick verkligen jobba för den skålen, men så värt det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar