Translate

tisdag 14 februari 2017

Vår!!

Ja det är sant, riktig vårkänsla idag, fåglarna sjöng och solen sken och alldeles vindstilla. Det kan inte bli bättre.
Jag promenerade till Viken och hade den lilla vinden som fanns i ryggen och solen i ansiktet, så njutbart.


I Lerbergets hamn satt gubbarna och drack kaffe.


Lite vårarbete också tydligen.







Lite is ligger kvar i strandkanterna.



Det är en fin promenadväg mellan Lerberget och Viken alldeles nere vid havet och golfbanan på andra sidan.


Min tanke med promenaden till Viken var att jag skulle fotografera badhytterna, men så kollade jag bussen och enligt det jag fick upp skulle det komma en buss om några minuter och sedan hopp på en timme. Då sprang jag till bussen och hann precis. Väl där var det ju alls inte så, bussarna gick med en kvarts mellanrum, inte en timme. Jag var ändå ganska trött så det var väl lika bra det.

Under eftermiddagen bakade jag och lagade mat. Sonen Joel med familj skulle komma och äta, de har inget fungerande kök nu och då var det ju skönt för dom att gå bort och äta. Jag lagade en fläskfilégryta som jag gjort tidigare, glömde fotografera så jag snor den bilden.


Förra gången hade jag fläskytterfilé och idag fläskfilé, jag tyckte det var lika gott vilket som. Idag gjorde jag en större sats och hade en ugnsform och hällde över såsen i den så fick det sjuda i ugnen istället. Fungerade bra.
Till efterrätt hade vi cupcakes som jag lagt i eget inlägg. Jag serverade den med en klick vispgrädde till, gott tyckte jag.


Vi hade en trevlig måltid tillsammans, så roligt att sitta och prata med allihop, så trevligt så jag glömde fota det också.
Det fick bli ett foto när de var på väg hem! Amanda var inte med, hon var hos sin pojkvän i Ängelholm.

7 kommentarer:

  1. Härligt härligt 💚 Så bra att förena nytta med nöje ju!! Underbart med dessa vårbilder, vi har fina dagar vi också här nu med sol men inte som ni liksom . Ha det gott!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det verkar som om det är fint i hela landet och ovanligt varmt tror jag! Kram

      Radera
  2. Du och bussar alltså😱😱😱

    SvaraRadera