Translate

måndag 13 februari 2017

Vackert väder

Vilken vacker dag det varit idag, åh vad det bådar gott! Det blev inget Friskis idag, jag fick tid på vårdcentralen för att kolla upp mitt sus. Det blev lite blandad kompott, jag hade märken på tungan som visade virus (kinesisk kunskap), läkaren var pedagogisk och jag fick se detta själv, jösses jag har aldrig sett dessa märken tidigare, som om tungan fått avtryck av tänderna! Mitt högra öra var inte okey, otosalpingit, jag fick gå till Apoteket och köpa en Otovent. Så nu ska jag blåsa ballonger med näsan! Jag har länge brottats med sår i näsan och det hörde också ihop med allt. Jag köpte också C-vitaminer, det är ju vinter sa läkaren. Jag tyckte jag kunde få ett recept på en resa till solen! Jag frågade om det var något som smittade och det var det inte, skönt för då kan jag träffa lilla nya barnbarnsbarnet.


Luften gick ur mig lite, jag är också lite trött och illamående av detta. Men, det vackra vädret tvingade ut mig på en underbar promenad.






Jag träffade goda vännerna Kjell och Carina och Carina var som en vårbakelse!


Sälarna ligger härute, men jag inget tillräckligt teleobjektiv.





Jag satte mig en stund ute på bryggorna i solen, helt makalöst härligt.

Jag hjälpte fotovännen Conny att hänga Årets bilder på Biblioteket.


Connys fantastiska foto som blev Årets foto och han blev också Årets fotograf.



Alla foton var så fina, men Bittes här till höger tillhör mina favoriter.


Jag cyklade en runda ner om hamnen på hemvägen, solen hade just gått ner.

3 kommentarer:

  1. Såååå många underbara foton!!! Du är makalös som tar dig ut trots allt, heja du!!! Hoppas nu att allt ger sig snart så du är helt på banan igen 💚💚💚 KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste förtydliga att jag menar främst dina foton även om dom ni hängde upp också är fina.... 💚

      Radera
    2. Tack, ja jag försöker skärpa mig trots att jag helst suttit i min egen värld vid scrapbordet. Det är roligt att fotografera när det är så vackert! Kram

      Radera