Translate

tisdag 21 februari 2017

Tisdag

Äntligen lite bättre väder igen fast blåsigt. Efter att ha städat lite här hemma tog jag en promenad. Jag bestämde mig för invallningen trots vinden, tänkte kanske att kitesurfarna höll på vid Margreteberg, men nix. Då vände jag hemåt igen.




Det var häftigt på havet idag.




Jag har tagit på mig att sy gardin till tre fönster i Mia och Jonas sovrum. Lite panik, svårt att sova utan att kunna dra för gardiner.


Det tog hela eftermiddagen, det skulle bli rakt, rätt mått och alla tre lika långa. Jag hade glömt att jag numera tycker det är svårt. Och ändå har jag sytt massor i mina dagar. På tal om sådant (gamla tider) så pratade jag och Harald om en specifik skjorta, har du den kvar undrade jag. Jag vet inte sa Harald, plötsligt så försvinner ju kläder från min garderob (jag kastar). Menar du något särskilt? Nej, men jag har ju köpt massor av kläder under årens lopp. Då fick jag ett skrattanfall!


Jag blev klar så sent så jag får sätta upp dom imorgon. 

2 kommentarer:

  1. Det är så vackert där vid invallningen!! Och så blå himmel, i solen där ser det nästan ut att vara sommar 💛 Heja dig dom syr och donar !!! Hahaha!!! Hittade Harald skjortan ? Förresten , är han på benen igen? Kram på dig!! 💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man kan bli lurad, men det var kallt. Ja den fanns kvar, men det är en som jag tycker om (väldigt gul) haha. Ja han är på benen, hade tänkt skriva det men glömde. Han känner sig inte bra, men som sagt är på benen och igår gick han ut och handlade. Det tar nog tid. Kram

      Radera