Translate

tisdag 7 februari 2017

Rysare

Idag  upplever jag en riktig rysare, men det återkommer jag till, först en promenad. Jag kom iväg tidig morgon, så som jag alltid gjorde tidigare. Jag satt inte och slöade med frukosten, datorn och morgonTV och jag kände mig riktigt nöjd. Det var svinkallt ute och jag kom hem genomfrusen.


Lågvatten.


En brygga i hamnen är upplockad för att bytas ut och alla bommarna ligger som orange bakelser på rad.


Jag gick hela invallningen så även längden blev i gamla vanor idag.


Dom skrämde jag iväg med min kamera.



Jag kan ju alltid drömma, på bild kan det lika gärna vara sommar.


Jag fick mycket kvar av dagen och vi fick iväg en massa från källaren som ingen vill ha till Loppan. Nu har jag burit upp en del till som ska sorteras från ett stort skåp i källaren. Det skåpet har liksom varit blockerat innan. 
Så var det rysaren, jag väntar på det nya barnbarnsbarnet. Anna blev inlagd i går eftermiddag för igångsättning. Först sov jag dåligt för hon fanns med mig i tankarna och jag var helt övertygad om att jag skulle få läsa/höra att Mathèo var född. Men inte och hela dagen har gått, inget barn än. Jag tänker på Anna hela tiden och börjar bli smått orolig. Ibland är det nästan bättre att inte veta att något är på gång. Inatt får jag nog ta en halva Atarax för att kunna sova om det inte blir något resultat innan sängdags.

2 kommentarer: