Translate

onsdag 8 februari 2017

Kassler

Harald gjorde middag idag. Han försöker göra mig lite vänligare inställd till kassler. Han lyckades rätt bra, det var gott. Ingen bantarmat precis, men jag gillar grädde i maten.


Han använde ett recept i Lidls reklamblad så jag skriver receptet om någon är sugen på det.

Kassler med färskost och ananas
600 g rökt kassler
2 gula lökar
2 röda paprikor
5 dl grädde
200 g naturell färskost
1 1/2 dl chilisås
1 pressad vitlöksklyfta
1 burk ananasringar
2 dl riven ost
Sätt ugnen på 225 grader. Tärna kasslern. Skala och hacka löken. Tärna paprikan. Smörj en gratängform och lägg i kassler, lök och paprika. Lägg över ananasringar. Blanda färskost, grädde, chilisås, vitlök och salt. Häll blandningen i formen och strö över riven ost. Gratinera mitt i ugnen tills ytan fått fin färg, ca 15 minuter.



4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det var det och smakar alltid bättre när jag inte stått vid spisen själv!

      Radera
  2. Hej! Detta recept klippte jag ut från Lidls blad och roligt att ni tyckte det var gott då jag tänker pröva det en dag. Kram.

    SvaraRadera
  3. Supersmarrigt låter det som ❤️ Tänk att så är det ju , att allt (nästan) är gott om jag slipper laga det själv.... haha ❤️ KRAAAM

    SvaraRadera