Translate

lördag 4 februari 2017

Flytt

Lite smygstart idag med dotterns flytt till ny lägenhet. Vi hjälpte Jonas att köra några billaster med lådor och några skåp. Dom har en månad på sig innan de ska lämna sin bostadsrätt och nästa helg går den stora flytten. Jag tycker det är så roligt att flytta oavsett om det är egen flytt eller andras. Det blir så rolig samvaro på något sätt.


Efter körningen hjälpte jag Mia att packa upp kökssaker.


Sambo Jonas får också hjälp av min svärdotter Ulle och Harald. Barnbarnet Jonathan hann också med en runda.


Jonas mamma Elsa och syster Sonja kom för att titta på lägenheten och tog en fika.


Mia och jag avslutade med en fika, innan jag cyklade vidare till Sandflyget och sonen Joel. Wille fyllde 14 år i veckan och skulle egentligen ha kalas idag. De har inte hunnit så långt med sitt kök som de trodde och kalaset blir flyttat till längre fram när de är klara.


Joel jobbar varje ledig dag och nu är alla överskåp borta och han reglar väggen som ska bli här. 


Snart kan dom iallafall avsluta allt "skitgöra" och städa upp så att de kan flytta ut matbordet här.



De är nästan klara utvändigt nu.


Wille var på loftet där han har all sin utrustning, dator och trummor och allt möjligt. Jag grattade honom idag så han slipper vänta. 

Ikväll ska vi kolla melodifestivalen, svårt att låta bli, men jag säger nästan alltid att jag inte gillar musiken. Får se hur det är nu 2017.

5 kommentarer:

  1. Jaa härligt med flytt nu!! Och Joel o familjens hus blir sååå fiint!!! Vi ska också titta på Mellon nu.. och ha lite godismys !! KRAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas ni hade en mysig kväll med godis och en massa gott iallafall. Programmet var inget att hurra för enligt mig. Kram

      Radera
  2. Mellon är såå dålig .... ändå tittar man ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant!!! Men godismyset är gott iallafall 💛

      Radera
    2. Ja, inte var det något att titta på, men vi måste ju hänga med.... kram

      Radera