Translate

söndag 8 januari 2017

Vintertrist

Nu är väl vädret ändå så trist som det bara kan vara i januari och februari. Det är inte så roligt att gå ut, jag fick tvinga mig själv idag. Inte hittar jag något roligt att fotografera heller, men gör mitt bästa. Det var så halt, släpper inte kylan får det bli broddarna på.


Rena isgatan ner mot badet och hamnen.




Jag stapplade ändå ut på invallningen, trodde det skulle vara lite bättre, men jag fick vända.



En litet illrött ensamt nypon.


Inte ens den gröna färgen orkar med.



Fotovännen Conny letar också motiv.


Mitt städprojekt fortskrider, jösses vad jag sorterar bort, härligt! Harald blev till och med inspirerad och sorterade upp i sina garderober bland, datorprylar, gamla telefoner och kablar. Men, det blir liksom rörigt i hela lägenheten fast det kommer att bli fint.


Vi körde till Laröd för att gratulera  Haralds dotter Maria. Hon fyllde 44 år i torsdags, då var vi på seglarträffen och kommit överens med henne att komma idag istället. Vi fick en mysig fikastund tillsammans med henne och dotter Emma.


Ja så är denna jul- och nyårshelgen över för denna gången. Det är rätt skönt att vardagen tar vid och att det går att hålla reda på dagarna haha!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker du har lagt upp jättefina bilder idag, speciellt fågelbilder (som alltid!) o trädstammar. Ja, nu är helgerna slut, jobb igen imorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Viveca! Hoppas att du har haft en skön ledighet!

      Radera
  2. Håller ned Viveca, jättefina bilder!! Gillar särskilt den med repen,stammarna och nyponet ❤
    Ni är ju så duktiga med er städning!!! Heja!! Och mysigt avbrott med kalasfika !! Härligt❤ Haven bra DSG min vän! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, visst är rött och turkos så fint ihop, känns lite häftigt och glatt! Kram

      Radera