Translate

måndag 2 januari 2017

Ny vecka

Vet ni, idag blev det dags, med dotterns hjälp kom jag iväg till Friskis&Svettis! Ett cirkelgympass, så kul det var, inte samma som jag gått innan utan detta är liksom lite enklare. Det ska jag fortsätta med, det där med att komma iväg själv är inte lätt. Jag kan ju göra det ibland också om jag vill.

Det var för väl att jag kom iväg på det för senare var vi på ett väldigt trevligt kaffekalas. Vi var bjudna till min kusin Guns dotter Erika i Annelöv, så trevligt och roligt.


De bor på en jättefin gård mitt ute på Skåneslätten, hennes man Kent har ett stort företag med svinuppfödning.


Först fick vi titta på deras stora fest- och bastulokal som är makalöst fin, så snyggt inrett.




Guns döttrar Erika och Maria och min dotter Mia, nästkusiner kallas det väl.


Kaffebordet var uppdukat i deras fina hus.


Kusin Gun och min syster Anita.


Tre av Guns barnbarn med flickvänner och pojkvän, Oscar, Agnes och Ruben. Så trevlig ungdomar som var med oss hela eftermiddagen.




Fattar ni så gott och ändå ingen bild på muffinsen med lemon kurd.



Chokladkladdkaka med vispgrädden som Erika smaksatt med apelsinskal, så gott tillsammans. Allt bakat av Erika.




Tack alla för en så trevlig eftermiddag!

8 kommentarer:

  1. Vilken kakfrossa du börjar nya året med. Tur jag inte ingår i din släkt för då hade jag rullat fram. Jag älskar ju mat, kakor och godis och i stort sett allt som man bara blir större och större av när man som jag inte kan sluta när jag börjat äta. Jag kör igång på socker. De kakor som syns på bilden är ju bara sååååååååååå goooooda. God fortsättning på er. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men det syns inte på dig Ulla, så så mycket gott kan du inte äta.... Kram

      Radera
    2. Jo det gör jag och det är tur jag kör med 5:2 annars vet i hundan hur jag sett ut. Jag kan hålla upp att frossa på dagen, men då man inte skall inta en massa då sätter jag i gång och det är på kvällen!!! Jag har alltid varit avundsjuk på mina syskon då de alltid var smala och syrran som jag har kvar är fortfarande lika smal. Måste tala om vad hon gör på nätterna, jo hon vaknar ett par gånger på natten och då äter hon KAKOR eller annat GODIS VARJE GÅNG HON ÄR UPPE och ändå är hon smal. Jag fick andra gener i min kropp. Ha det bra vidare.

      Radera
    3. Haha, jag undrade just om du håller på med 5:2 fortfarande, jag är lite inne på att ta itu med det igen. Ja du, generna styr det mesta i våra liv, vems kan du ha fått? Kram

      Radera
  2. Så kul att få träffa alla, och håller med om kakorna ... ljuvligt goda👍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var det, både gott och roligt!

      Radera
  3. Oj OjOJ!!!! Makalöst läckert och gott!!! Så vackert!! Kul att se!! 💚 Kram

    SvaraRadera