Translate

lördag 7 januari 2017

Inställda planer

Idag har vi haft busväder, inte så farligt, men halt med snö och underkylt regn. Inte lockande att gå ut i precis. Jag började i stor stil med träning och promenader, men det kom av sig minsann. Fast jag kommer nog igen, har bestämt mig för att det inte är ett tvång. Istället har jag kört igång med storstädning av hemmet, inte bara städning utan genomgång av alla skåp och lådor, sortera och slänga. Sådant tar tid så det är långvarigt projekt antar jag. Igår tömde jag kyl och frys och fick ut hela skåpet för att städa baksidan, kanske en aning överkurs men det hade ramlat ner saker bakom och under skåpet. Idag har jag fortsatt med kökskåp och lådor, jag tycker det är rätt kul och känner mig så jäkla nöjd med att få ordning. Nu ska jag kasta allt som inte används, svårt, men jag har bestämt mig för det. Alla matvaror som gått ut i datum åker osv. Ni kanske gör det eftersom, men jag har en tendens att bara handla på mig och trycka in i skåpen. Jag har redan hittat en massa som jag har undrat var det var och även som jag inte ens visste att jag har.


Rent och snyggt blir det.

Idag skulle vi åka till Barsebäck till Haralds bror Lasse och Helén, men vi fick ställa in det. Snorhalt på vägarna och E6 var avstängd i många timmar pga olyckor. Det kändes inte riktigt ok att köra när det inte är helt nödvändigt. Det var förstås ledsamt för det hade varit roligt att träffas. Men, det blir en annan gång. Vi hade inte planerat mat så vi bestämde oss för att gå ut och äta något. Det blev ett besök på en ny restaurang i Höganäs som heter Cockpit och på det sättet blev det en liten promenad också.


Ett riktigt trevligt ställe, jättefin inredning och rent och snyggt. 



Inredningen är flygplansinspirerad och det hörs ju på namnet.




Maten var riktigt god, det bästa jag ätit på länge. Jag åt lax för 95 kronor och Harald hamburgare för 89 kronor, han var också jättenöjd. Prisvärt är det verkligen. Nästa vecka börjar dom med dagens lunch också och vi kommer absolut att återvända dit.


Denna kvällen hade dom en utlottning på en flygtur över kommunen. En person som satt på en viss stol kl 8 vann. Nu var vi där redan vid 5 så det var inte aktuellt.


De säljer presentkort på en 3-rättersmeny och en flygning, rolig present.


På hemvägen passerade vi Kakbodens fönster, mmmm.

2 kommentarer:

  1. Åhhh.. nu fick jag dåligt samvete och prestationsångest upphöjt till tre eller nåt , haha!! Jag borde också städa ur, slänga bort och röja i skåp , lådor och garderober... ORKA!!!? nä... 😊 Kanske du får igång mig någongång , hihi!!! Bra att ni var förståndiga och inte gav er ut på vägarna i halkan !! Ännu en mysig restaurang, ser gott och fint ut. Vi kommer bara hinna fika och äta en massa om jag någongång får möjlighet att hälsa på 😊
    Glad att jag kan hälsa på dig här iallafall 💚💚💚 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Strunt i den städningen du, det är bara jag som har sånt tvång, Harald tycker mest att jag är jobbig haha! Ja vi har det i vänten Anna, någon gång ska vi fika och/eller äta tillsammans härnere i Skåne! Kram

      Radera