Translate

onsdag 4 januari 2017

Dagens hjälte!

Dagens hjälte (för mig) är barnbarnet Jonathan. Han har nu ryckt ut tre gånger för att hjälpa mig med bokslutet och ett nytt bloggsystem. Idag satte jag mig direkt igen med dessa saker och när det närmade sig lunchtid fick jag ringa efter honom igen. Då hittade han det jag hade gjort fel i bokslutet, det är programmet som tjurar och det visste jag för jag hade kollat alla siffror massor av gånger. Jonathan har själv en Mac och kan programmen, dessutom mattelärare på gymnasienivå så..... Fast jag hade tagit fel på + och -, tro det eller ej...

Alice och Alva var med här och det blev en aning rörigt, mest i mitt huvud och jag tänkte att nu fixar jag det nog. Gjorde klart bokslutet, packat nu och väntar på revisorn, så skönt. 

På fredag har jag mitt första inlägg som gästdesigner hos Pyssloteket, det som jag vann om någon kommer ihåg. De har ett vansinnigt komplicerat bloggsystem, iallafall för mig och även Jonathan hade problem. Han hade visat mig lite, men till slut fick jag ringa honom igen. En utryckning till också fick vi till det, hyfsat iallafall. Jättetack!


Jag kunde andas ut så även om det susar i huvudet så känner jag mig nöjd. Jag har lärt mig att jag har mycket svårare att reda ut saker än jag någonsin haft, det går bara inte, jag kan liksom inte tänka. Det är sorgligt men sant. Kanske jag måste lugna ner mig och inte ta på mig nya saker, acceptera min ålder och att jag inte klarar av lika mycket längre.

Jag tog en cykeltur för att göra några ärenden och få lite frisk luft och försöka rensa huvudet. Det är kallt idag och blåser mycket så det var skönt att komma hem igen.


Jag stannade till och fotograferade dessa utsmyckningar som är så fina, extra fina i mörker.




6 kommentarer:

  1. Ja allt gick lättare förr och vi får väl acceptera läget, även om man vill mycket när man sitter och tänker,och sen jag fick Reumatisk värk har jag backat mycket men försöker att lära mig att jag inte är sjukdomen utan jag är Gunnel med sjukdomen.
    Inte alltid lätt att vara människa men vi har ju bara en av oss så den får vi vara rädda om..och glädjas åt de dagar som känns bra och solen lyser...Nu blev jag djup hahaha, men det ligger nåt i det :) :) Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det som dyker upp i mitt huvud nu är "viljan kan försätta berg", kör på den haha! Kram till dig!

      Radera
  2. Imorgon har du glömt det och hoppar på nåt nytt ... försök inte att lura oss😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, förmodligen, du känner mig..... Kram

      Radera
  3. Ja sim vanligt får jag hålla med Mia 💚 Och dessutom tycker jag att du gör det såå BRA!!! Heja!!!! Bra att du hade hjälp på nära håll, här hemma kan ingens v ungdomarna något om just bloggar så där har jag ingen hjälp. Turligt nog har alla blogger där jag är med och designar!! Vad fina dom skulpturerna är i mörkret. Kram på dig!! Anna 💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, ja jag får hämta hjälp där den finns och som tur är finns det fler med Mac och med kunskap om dessa system........ Kram

      Radera