Translate

söndag 22 januari 2017

Babyshower

Idag har jag varit med om en helt ny företeelse, babyshower, vilka nya påhitt, amerikanskt såklart. Men, så roligt det var och fantastiskt att se mitt barnbarn Anna bli överraskad och lycklig. Vi var 12 personer och 2 barn som hade samlats hemma hos Annas mamma Tessan för att ta emot Anna när hon kom för att, som hon trodde, hämta sin hund Alexia.


Vännen Linnea och hennes mamma Annika lite skymd bakom.


Vännen Charlotta


Bonusmamma Ulle och syster Sanna


Ja, det vet vi och han ska heta Mathèo.


Nu är det bara några veckor kvar.


Anna började med presentöppning.


Klassisk blöjtårta har jag lärt mig idag.






Ulle och Annas faster Petra.


Efter presentöppningen var det dags att äta.


En god pastasallad med tillbehör som mormor Siv gjort.


Mormor Siv och mamma Tessan.


Vännen Emilia som ordnat med alla tävlingarna som följde.


Faster Mia.


Bordsdekorationer.


Tårta och cupcakes som Annika gjort, jättegott alltihop.



Lekarna satte igång, först fick alla gissa födelsedatum, vikt och längd och sånt, där vet vi ju inte vem som vinner. Här är att bestämma vad barnmaten innehåller, jösses vilket äcklig mat, ger man verkligen barnen denna mat? undrar ju jag. 


Vi blev uppdelade i lag om 2 personer, här Anna och Mia som vann alltihop.


Gissa chokladsort i blöjorna, ser riktigt äckligt ut.



Sedan gällde det att sätta nappen på bebisen. Här är det Sanna som jag var lag med och som prickade nästan rätt. Därefter var det Quiz med en massa frågor om graviditet och födslar. Jag och Sanna hade inte många rätt, jag för gammal och Sanna för ung.


Annas hund Alexis njöt hos Sanna.


Avslutar med Anna och vännen Charlotta som nästan samtidigt ska ha sina första barn.


Tack till alla som ordnat detta, en kul och ny upplevelse för mig och att umgås med Anna är alltid roligt. Det var mycket skratt denna eftermiddag.






2 kommentarer:

  1. Vilken mysig fest!! Och vilka idéer till tävlingar!!! 😊 Så kul att få se!! Och så fina bäbismagar❤ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jättefina magar och det var riktigt kul! Kram

      Radera