Translate

onsdag 7 december 2016

Tisdag

Igår hade jag fullt upp och som ni vet så gillar jag det också, jag behöver bara variation. Det var en fantastiskt fin morgon och jag tog en extra liten cykeltur innan jag parkerade på Friskis & Svettis.



Det var makalöst vackert. 
Jag tog mig igenom mitt träningsupplägg på Friskis och det gick rätt bra även om jag egentligen tycker att det är rätt tråkigt.


På hemvägen cyklade jag inom till sonen Joel och kollade in hans tillbyggnad på huset. Det kommer att bli väldigt fint och nu är han på slutet av "skitjobbet" och värmen är inkopplad. Jag fick några tegelstenar med hem som jag ska försöka ha när jag fotograferar mina kort.


Efter lite snabblunch gick jag över till min syster Anita för en fika. Mysigt och bra.


Bara hem och hämtade saker sedan körde jag till Nyhamnsläge för styrelsemöte med Fotoklubben. Jag fick skrapa hård is på bilen, jag avskyr att köra bil på vintern och är inte så glad för det annars heller.


Vi hade ett väldans trevligt möte som alltid, det är så härlig stämning i klubben. Vi har möte först och avslutar med fika.


Hem snabbt och vidare direkt tillsammans med Harald till nya vänner Eva och Kaj med gemensamma intressen, både segling och husbil och annat. De bor i ett nytt helt fantastiskt hus, jag har bara sett det från gatan tidigare och baksidan och gården var helt enorm, för mörkt för att fota. Insidan fick mig att bli grön av avund, nej jag skämtar lite, jag älskar att se det, men skulle inte klara att ha det. Men, vad jag kan njuta av att se allt fint.

Eva har som intresse skyltdockor som hon gör personligheter av, så kul att se.





Efter glögg med tilltugg fick vi 3 danska smörrebröd. Åh så gott det är, lite bortglömt idag, en snaps till det precis som det ska vara enl danskarna.


Ett annat par var där också, Bent och Ulla, också nya trevliga bekantskaper. Vi hade så trevlig och roligt tillsammans och plötsligt var det midnatt.



Som efterrätt fick vi ris a la malta med jordgubbar och lakritssås. Så ny och god smak! Jag tror jag ska introducera det på julafton.

4 kommentarer: