Translate

fredag 23 december 2016

Första julkalaset

Igår hade vi första julkalaset, men inte förrän på kvällen för det arbetande folket, så jag hann gå en promenad i det trista gråvädret.


Dom har också kameraskräck!




Förutom lite tid vid scrapbordet så förberedde jag maten och dukade bordet.



Lite tilltugg till cavan före maten.


Sonen Andreas med fru Ulle och barnen Sanna och Charlie kom för att fira jul med oss. 



Vi åt kalkonen som jag stekte dagen före och med de traditionella tillbehören, kokt potatis, sås, brysselkål, rödkål och vinbärsgelé. Det är så gott.


Till efterrätt Ugnsbakade äpple med egengjord vaniljsås. Jättegod efterrätt tyckte jag. Sanna och Charlie fick vars en liten julklapp till efterrätten.



Därefter spelade vi julklappsspelet, det är så roligt tycker vi.


Efter första spelrundan öppnar vi paketen och sedan börjar jakten på just den klappen vi vill ha och mycket skratt blir det. Det är alltid så att nästan alla vill ha samma. Våra mest populära denna kväll var en nästrimmer? och en biobiljett. 


Jag och Harald tog hem böcker och ett grytunderlägg, perfekt för oss!


Charlie provar nästrimmern som han lyckades få.


Vi avslutade kvällen i soffan med kaffe och kaka och prat. Tack för en trevlig start på julen!

2 kommentarer:

  1. Åhhh!! Mysigt och så gott det låter!!! Verkar skoj det där med julklappsleken... Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är kul och man slipper värsta julklappsångesten haha! Kram

      Radera