Translate

måndag 19 december 2016

Champagnelunch

Det blev en promenad idag, inte så långt, men ändå.


Jag gick genom den gamla Folkparken, det är roligt att se hur det växer fram där. Denna gatan ner är ny.



Förra gången jag fotade här skrev jag nog att denna var en minnessten över Olof Palme, men det är det ju inte alls utan handlar om arbetarrörelsen i Höganäs. Roligt att den får stå kvar.


Här är ett nytt litet hus där man kommer att kunna sitta och fika när man besöker lekplatsen.


Många nya fina planteringar växer fram.


En bro till är på plats.


Det var disigt och grått idag.


Jag var hembjuden till min vän Rita på damchampagnelunch, det hör inte till vanligheterna, haha!


Smörgåstårta och tilltugg. Champagnen var inhandlad i Paris där Ritas dotter bor och gott var det!



Kerstin och Rita.


Britt


Sölve och min syster Anita som också var med.


Rita skar upp tårtan till oss.


Rita hade fyllt en krans så vackert med eget plockat ute i naturen, vackert.  En så trevlig eftermiddag och roligt att sitta och prata om allt möjligt.

4 kommentarer:

  1. Hoppsan!!! 😘 Härligt att du får mysa i goda vänners lag min vän 💚 Kraaam

    SvaraRadera
  2. Härlig idé med champagne till lunchen och inte bara vin till. Det skall jag tänka på till våren. Låter mycket festligare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja äär mycket festligare! Vad ska man annars göra en måndag em som Rita sa. Kram

      Radera