Translate

fredag 11 november 2016

Barnpassning

Hej och hå, idag har jag passat mina barnbarnsbarn Alva och Alice, dom fyller snart 4 år nu och just nu är det ganska ansträngande, men roligt. Dom är roliga och har bestämda uppfattningar om saker och ting. Dom skulle pyssla såklart och allt dukades fram eftersom dom absolut inte kunde vänta till efter lunch som jag tänkt. Kan ni se mig när båda tillkallar hjälp medan jag springer och rör i grytan med makaroner? Ibland har jag svårt att höra vad dom säger och då blir Alice jättearg på mig.


Till lunch stuvade makaroner med falukorv, det trodde jag dom skulle tycka om, nej det gjorde dom inte. Dom tyckte inte om såsen haha!



Alice stirrade på mig och frågade vem som hade önskat den maten? Ibland går det inte att hålla sig för skratt.


Mamma Hanna hämtade dom när hon jobbat klart och jag röjde bordet med alla pysselsakerna. 
Jag tog en promenad, behövde komma ut en liten runda iallafall, så vackert väder idag.


Solen höll på att gå ner och det var så vackert.








Efter att ha gått omkring en stund i hamnen gick jag upp i stan och gjorde lite ärenden. Ikväll är det soffan och TV.

7 kommentarer:

  1. Ha ha, känner igen situationen. Man gör massor av olika saker på en gång när man passar dom små! Lagar mat, byter blöja, hjälper till på toa, pysslar, tröstar.... 😀 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst så är det ju, fast simultankapaciteten har avtagit med åren haha! Roligt iallafall. Är ni hemma över julen? Höganäs något? Kram

      Radera
    2. Vi har bokat hemresa idag. Landar på Kastrup den 12 december! Sen blir vi hemma i drygt en månad. Först Skåne, sen Kalmar, Växjö, Skåne... Fram- och tillbaka 😀

      Radera
  2. Roligt att du gav dig tid att prata med mig när jag var på balkongen. Vet precis hur du har det med barnbarnsbarnen både när det gäller vilken mat de tycker om och att de inte kan vänta som vi vill. Skönt att vila ut på soffan så du får nya krafter till i dag lördag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja roligt att prata en stund. Hoppas ni får ett härligt firande av din födelsedag! Kram

      Radera
  3. Hej! stuvade makaroner-receptet kan du nog stoppa undan! Det var för länge sedan man åt det. Ingen av mina barn eller barnbarn (totalt 8 st) äter det.
    Det kom nog bort på 70-talet! Mitt yngsta barnbarn 1 år var här i fredags och åt pasta-fjärilar med god aptit. Och jag fick en kram och en puss, tänk mormor kan också göra mat! Då blir man glad! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Harald älskar det, så det går inte! Kram

      Radera