söndag 9 oktober 2016

Zaostrog andra dagen

Äntligen blev det lite fint väder igen, vi vaknade till blå himmel och strax gick solen upp över bergen och trädtopparna. Denna dagen måste tillvaratas utan körning så vi stannade på denna fina camping. Harald och jag tog först en kort promenad sedan tog jag för första gången på denna resa min cykel och cyklade längs med havet. Det är så vackert så jag fattar det knappt. Hela denna kust och övärld, helt enormt med det kristallklara vattnet överallt. Jag hade tänkt cykla till en ort där det går färja ut till ön Hvar för att se vad det kostar. Jag skulle vilja komma dit, men förstår att det inte är rätt årstid nu så det får bli i framtiden. Harald pratade med en man som talade svenska och han sa att han aldrig varit med om så kallt så tidigt. Jag kom dock inte ända dit, till slut tog det stopp på en smal väg som det plötsligt var en trappa. Då gav jag upp och cyklade tillbaka.

Stranden nedanför campen.

Byavägen.

Vägen var inte alltid så kul.

På eftermiddagen badade vi allihop, satt ute i solen, läste och pratade och hade det underbart skönt.

Cykeln är på plats igen.

Vår middag denna dag var inte min favorit, jag vet inte varför jag alls försöker äta sådant nuförtiden. Det är inte gott, dessutom sån där hård köttig, kryddstark sak.

Det var sista kvällen med Bitte och Tommy och vi var över till dom på kvällskaffe och kortspel. Det har varit så roliga dagar tillsammans så det gör vi om någon gång. Jättestort tack för det!

1. Så mycket ni upplever och får se! Igår planerade vi vår USA-tripp och det ska bli kul!

1. Åh, lite avundsjuk där är jag..... Kram

2. Så skönt att solen tittade fram igen...och fina bilder av omgivningarna..Vi har blåsigt och kyligt och inatt har det regnat..Man får gilla läget.....Kram Gunnel

1. Tack, ja det får man, även här där vi trodde sommaren skulle vara lite längre...... Kram

3. Vad härligt att kunna ta en cykeltur så där själv, vilka fina vyer du fångade! Är det inte kallt i vattnet? Själv är jag värsta badkrukan 🙆

1. Tack, nej det är härligt i vattnet, 21-22 grader. Hemma vinterbadar jag ibland så allt är varmare....

4. Otroligt Otroligt vackert!!! Jag blir helt tagen!!! Inget brun-vatten här inte ;) Tur att vädret vände och att det löste sig m kylen för era grannar. Förlåt att jag skrämde dig med frånvaro både här och i min egen blogg . Martha var också hemma i helgen så det bidrog nog också. Hur länge till blir ni på resande fot? Tänker på dig! Kram Anna. PS älskar fotot på den gula dörren!!! 😃

1. Tack, roligt att ha dottern hemma några dagar! Väderprognosen ser väl sådär ut framöver så vi börjar nog köra hemåt senare i veckan, så kanske högst två veckor, när vi kommer hem åker ni väl till USA! Kram