Translate

lördag 24 september 2016

Trelleborg

Imorse satt två djur, en hund och en katt vid min sängkant och stirrade på mig. Dags att gå upp alltså. Ebba var redan uppe och strax kom även Wille upp så det blev en lugn morgon. 


Jag körde så småningom hem och fortsatte göra iordning för vår tur. Haralds bror Arne och Lilian ska bo i vår lägenhet en period och då vill jag inte lämna den hursomhelst. Vi kom iväg strax efter ett körde mot Trelleborg. Det kändes bra att vara på gång igen. När vi körde såg jag på Facebook att det var en scrapbookingmässa i Trelleborg. Vilken perfekt start på turen! Egentligen behöver jag inget, men som alla scrappare vet så blir det alltid en påse iallafall.


Vi ställde oss på en ställplats nära färjorna vid havet, lika fint väder som vanligt och hur härligt somhelst. 



Vi tyckte att det var tillfälle att fira vår start med en flaska vin till maten och jag hade tagit med ett gott Amaronevin. Det var då vi upptäckte det! Vi hade ingen korkskruv med oss! Det säger väl allt om hur mycket vin vi har druckit under våra färder. Jag har för mig att vi druckit någon flaska, men då var det antagligen skruvkork. Harald fick gå till grannbilen och få öppnat flaskan. I och för sig inte så dumt, han fick en pratstund med några som kommit från Tyskland. Vi åt en god middag, Köttfärssås och bandspagetti som jag gjorde igår.




En fin kväll med en vacker solnedgång och vi ser fram emot morgondagen.


4 kommentarer:

  1. En mysig början på er tur. Kör nu försiktig och rapportera mycket här, kram💕

    SvaraRadera
  2. Underbart...:) :) Gunnel

    SvaraRadera
  3. Ser framemot att följa er. Ha en go tur!

    SvaraRadera
  4. Härligt härligt!!! Särskilt m scrspmässan 😜❤️ Håller med Mia!! Kör försiktigt och många rapporter 😃 Kram

    SvaraRadera