Translate

söndag 7 augusti 2016

Vardag

Vardag fast det är söndag, det är mycket som ska göras efter att ha varit borta ett tag. Jag skötte mitt städjobb och sedan behövdes all tvätt i Bosse tas om hand. Harald tog hand om förrådsutrymmet och gjorde om lite där. Senare fick vi besök av barnbarnet Jonathan med Hanna, Alva och Alice. Vi hade handlat på beställning till dom i Ullared och det var så roligt att träffa dom igen. Dom åt middag med oss, Harald och jag gjorde lite hastigt och oplanerat en Kreolsk gryta med potatis och sallad, glömde alldeles att fota.


Alla hjälptes åt att bygga upp Pippihuset.



Lite glass efter maten.


Vi tittade i Bosse, de var inte hemma innan vi åkte iväg. 

2 kommentarer:

  1. Ja det blir ju en del att ta hand om som sagt! Tur du är så snabb och flink och aldrig sparar att göra saker sen utan tar itu direkt med det så är det gjort. Heja Dig!! Mysigt att ni hann träffa tjejerna m familj lite med mat och allt, det blir liksom mer att umgås när man även äter ihop... Lät gott också... Ha det nu gott, nu ska jag läsa din kommentar till mig. vi skriver ju samtidigt som så ofta :) I morrn börjar jag jobba igen, blandade känslor där. Ha en bra dag min vän! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja att skjuta på saker mår jag inte bra av. Åh, börja jobba, det slipper jag numera. Ha det så gott, vad jag minns kan det även vara skönt att få rutiner igen. Kram

      Radera