Translate

måndag 8 augusti 2016

En liten butik

Idag har jag scrappat, mer än tre veckor sedan sist, så roligt, meen, så svårt att komma igång. Jag har gjort en layout till En liten butiks augustiutmaning. Det är min vän Anna som står för utmaningen där denna månaden och då fick det bli den första jag gör. En fin skiss har hon gjort och en fantastisk läcker tolkning, gå in och kolla!


Lite extra utmaning har hon lagt till, använda färger, någon typ av sömnad och minst tre mönsterpapper. Jag tror jag fått till det.


Mina papper är dessutom från tre olika fabrikat, Pink Paislee, Studio Callico och Crate Paper. Jag har använt mist som jag tryckt med en plastbit och stänkt, symaskinssöm på Hellotexten. Lite olika dekorationer på det och jag har provat att göra plustecken med något nytt för mig som jag köpte hos CiliinPapers, Crystal Drops. Blev inte riktigt som jag tänkt, jag gjorde dom på en plastbit och de tog lång tid för att torka och när jag värmde med fönen bubblade dom. Jaja, jag får lära mig, det är bara att testa. Foto på mina barn Mia och Joel också barnbarnsbarnen Alva och Alice. Dom, särskilt Alice tycker inte om att Joel har skägg och blir alltid rädda för honom. Han ska raka av sig skägget säger dom alltid.

5 kommentarer:

  1. Åhhh!!! Vilken GLÄDJE att du är på banan en stund igen!!! Och vilken ÄRA att du valde att börja med min utmaning❤️ Den är dessutom helt otroligt snygg!! Underbara papper och dekos, jag är helt tagen av den. Tusen tack för att du hänger på min utmaning hos oss på En liten butik😍 KRAAAM Anna ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, såklart jag började med din skiss Anna och blev inspirerad av din fina layout, kram!

      Radera
  2. Läckert! Jag blev väldigt förtjust i allt det gula! Nu får du ge dig på VS skisser här i höst så är du verkligen igång snart :) Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, blir lite paus igen framöver, men vintern är ju lång! Kram

      Radera
  3. Åhmenåhmenååååh, så fint!! Älskar (såklart) det gula, men också kombon med mycket vitt och lite blått bl.a. Mycket fint!

    / Jeanette - Tettiz

    SvaraRadera