Translate

torsdag 7 juli 2016

Pannkaksladan

Jag har varit på Pannkaksladan idag för första gången. Pannkaksladan är ett ställe i utkanten av Höganäs med lite djur som ett minizoo, olika aktiviteter också pannkakor. Det är ganska speciellt med ett hopkok av allt möjligt, men det finns en charm i det. Det är inget inträde utan inkomsterna tas på mat odyl samt på aktiviteter. 


Jag ville hjälpa Jonathan och Hanna lite en dag till i veckan och barnbarnen Ebba och Wille hjälpte mig. De lekte ju mycket med Alice och Alva på Gran Canaria och trivs ihop. För mig var det en lycka att vara med dom alla, vi hade en riktigt rolig eftermiddag.


På väg


Här bor Kenneth och Sören, två grisar som sov som stockar.


Massor av söta kaniner. Alva och Alice berättade för mamma och pappa att dom vill ha en kanin haha!




Höns av olika slag fanns det också gott om.




Lamadjur, åsnor, getter, får och hästar.






Efter detta var det pannkaksdax.



Pannkaksbuffé med massor av olika slags pannkakor, även matiga. Jag tycker väl inte att det är någon höjdare precis. Alva och Alice tycker inte om pannkakor och ville hellre ha glass.



Jag tog en kopp kaffe och en pannkaka.


Ebba och Wille åt pannkaksbuffén och kunde plocka vad dom ville. Hua säger jag bara.




Vi fortsatte med lite olika aktiviteter.





Hemmasnickrade lådbilar var en favorit.



Segwayåka.


Hoppborgen var också kul.





Lite stuntuppvisning och det var roligt.



Vilken mysig eftermiddag detta var, tack!

5 kommentarer:

  1. Åh, vilka härliga bilder med hjärtliga skratt💕

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag❤️ Som sagt, du är så bra med dom!!! Och du, vi tog en promenad här hemma och Astrid fick cykla😃 KRAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja men då fick ni också en fin stund på dagen! Kram

      Radera
  3. Vilka goa ungar alla 4, roligt att se Gunnel

    SvaraRadera