Translate

fredag 1 juli 2016

Känslorna går upp och ner

Mest glad är jag, men ingenting kan göra mig mer förbannad än när dator och tillbehör inte fungerar. Jag har som ambition att lägga över alla bilder på två olika separata hårddiskar, men så har jag slarvat med det en tid och den tiden visade sig vara ända sedan juni 2015. Sedan dess har jag bara lagt över på en hårddisk och när jag skulle ta itu med det för några dagar sedan så fungerade den inte. Sedan följde fler problem och idag har jag suttit med Apples support över en timme utan att något löste sig. Jag gick ner till datorbutiken här och lämnade in hårddisken och han ska se om han kan rädda nästan 1 års bilder åt mig. Om det inte går så är dom borta.

Vi har hållit på med en massa saker idag som rör båtförsäljningen och husbilsköpet, försäkringar och annat ska fixas och det visade sig inte så lätt att bestämma sig för. Vi sorterade ut alla båtsaker från förråden eftersom båtköparen ska hämta mycket grejor i början av veckan. Helt slut blir vi, men vi är jätteglada och tror att det kommer att bli spännande och bra. Vi gick till Hamnkrogen och åt dagens idag.



Maten var inte helt bra idag, men så skönt att slippa laga i röran och vi hade en trevlig stund.



Det är fin miljö med utsikt över vattnet och hamnen.


Fler än vi hade kommit på samma sak, Haralds syster Inger och Peter var här också.

Jag åkte ner i båten och började packa. Alltså, det är ett tröttsamt packande. Jag har ju precis packat ner också packar jag hem igen. Just nu känner jag mig riktigt nöjd över att vi har sålt, nu får det vara slut på detta evinnerliga packande.


Haralds syster Karin och Dan bjöd på eftermiddagskaffe med egengjord glass, jordgubbar och tillbehör. En trevlig stund, tack!


Jag fortsatte till Mia för att fixa lite där och få en pratstund innan hon åker till Turkiet imorgon på två veckor. Jag skulle på möte med Fotoklubben också, men ringde faktiskt återbud och åkte och handlade istället. Idag blev nog det mesta för mycket.


Ikväll tyckte vi att vi skulle fira lite, lite goda ostar och ett glas vin, mycket mer blev det inte.

Ha en bra helg alla ni som hälsar på här!

6 kommentarer:

  1. Åh nej!! Hoppas verkligen att det går att rädda fotona!! Men det brukar gå att lösa!! Ja som alltid är det full fart 😃 Vad glad jag blir att du sa ifrån ett möte iallafall, bra jobbat!! Duktigt också att ni gick ut och åt 💚 Tänk att nu har ni husbil!!! Såå härligt för er!! Snart kan ni bara njuta av allt då det praktiska är gjort . Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas verkligen också, han ska ringa mig, får väl kanske se på måndag. Det var Mia som fick mig att avstå från mötet, hon får mig oftast att fatta vad som är nödvändigt och inte. Ja, det där med husbilen känns roligare och roligare! Kram

      Radera
  2. Snart är det nästan slut på att packa ner och packa upp när ni kör med husbil för då har ni ju det mesta kvar i husbilen, tror jag i alla fall, och då kommer det kanske kännas mycket bättre varje gång ni går ner till husbilen och bara susar iväg och samtidigt inte bryr er om blåser si eller så och dessutom tak över huvudet om det regnar. Ha det fortsatt bra i sommarregnet! Kramar från en som hälsar på här varje dag nästan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så skönt det ska bli, bilen kommer ju att stå härnere och det är bara att gå ner med sakerna som ska med. Dessutom lätt att stanna någonstans och handla. Det ska bli så roligt att testa hur det är. Tack för dina flitiga kommentarer Ulla, kram

      Radera
  3. Va, slut med att vara baglady😱

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag tänkte på det häromdagen, kommer du ihåg när vi bodde i båten och cyklade omkring med tvätten i påsar?

      Radera