Translate

söndag 17 juli 2016

Festkväll

Nu har jag ägnat flera timmar med applesupport för att komma åt min dator. En massa konstigheter gjorde att jag inte kom in, bl a var plötsligt mitt skrivbord ändrat till amerikanskt vilket gjorde att inget jag skrev stämde. Supporten kunde inte förklara riktigt varför allt blivit så konstigt. Jag var i fullständig upplösning så det gjorde ont i hela kroppen av irritation.

Igår fick vi först besök av kusin Gun som kom med en flaska vin och lyckönskningar till bilen. En liten pratstund innan Haralds kusin Jojo (Johan) och hans fru Nettan kom på lunch och för att se Bosse husbil.


Vi åt först lunchen i lägenheten och tog sedan kaffe i husbilen.



Receptet i gårdagens inlägg.


På kvällen hade vi en riktigt gammaldags festkväll. Vi var först hem till vännerna Ame och Tommy ett helt gäng och sedan vidare rakt över torget till restaurang Glöd.


Roligt att träffa gamla och nya vänner, ett femtontal samlades där och på Glöd hade Ame bokat två långbord.




Vi började med att äta god mat, helnöjda med den.



Anledningen till detta var att vi skulle lyssna på Scintops som är ett band som spelade i Höganäs när vi var tonåringar. De spelar alla dessa gamla låtar och det var många kända ansikten där och stämningen var hög med mycket dansade. 








Tusen tack alla, framförallt vännen Ame som gjorde att vi hängde med på detta. Så roligt det var!

3 kommentarer: