Translate

tisdag 14 juni 2016

Skolavslutning

Det var skolavslutning i kyrkan här idag och jag var med på två, barnbarnen Wille och Charlie först som går ut 5:an och sedan Sanna och Ebba som går ut 9:an resp 8:an.


Massor av människor och kyrkan blir snabbt fullsatt.


Klasserna gick från skolan till kyrkan.


Föräldrarna var såklart också på plats.


Wille



Charlie med sin "fröken".


Det var en fantastisk skolavslutning, massor av härlig musik på olika sätt. Deras musiklärare är en tillgång och engagerar barnen så alla är med på något sätt. Jag njöt verkligen hela tiden, så mycket olika solister, grupper och klasser som gav allt. 


Willes klass.


Wille spelade på denna "trumman", jag vet inte vad det heter, men hörs väldigt bra. Han skötte det kanonbra.



Skönt när det är över tycker han nog.


Charlie tittar och lyssnar.


Dessa gjorde Purple Rain så bra.


Charlies klass.


Dom avlöstes av högstadiets avgångsklasser och jag satt kvar i kyrkan.


Denna tjejen i Sannas klass sjöng helt fantastiskt bra. Vad det är roligt med musik.



Till slut sjöng alla niorna sån härlig medryckande musik. Tyvärr har jag glömt vad det var.


Direkt när det var slut helt utan förvarning sprang alla dom i full fart ut ur kyrkan.




Utanför kyrkan träffade jag så barnbarnen Sanna och Ebba och fick fota dom.



Ebba med sin barndomsvän Amelia.


Resten av dagen har gått åt till packning, först lite i båten och sedan till resan. Nu åker vi tidigt, vid 5-tiden imorgon till Gran Canaria och till Arguineguin. Vi blir 17 st och det ska bli så roligt. Jag försöker som vanligt uppdatera här på bloggen om det fungerar.

3 kommentarer:

  1. Ljuvliga bilder på härliga ungdomar!! Ha nu en underbar resa imorgon!! KRAAAAM

    SvaraRadera
  2. Ja så kul...ha så roligt...men vilka i familjen är med..det har jag missat eller så har du inte skrivit det..
    Kram Gunnel

    SvaraRadera
  3. Ha en underbar resa! När vi åkte var vi 10 st. Så härligt att vara många. Alltid någon att vara med liksom :) Kram Carina

    SvaraRadera