Translate

torsdag 9 juni 2016

En liten Butik

Juni månads utmaning hos En liten Butik är att inspireras av ett citat.

att bara leva är inte tillräckligt, sade fjärilen
man måste ha solsken, frihet och lite blommor
Hans Christian Andersen

Jag inspirerades av hela texten genom att välja ett foto från firandet av Sveriges Nationaldag. Det är mitt barnbarnsbarn Alice som sitter med en blomma.


Vit CS och mönsterpapper från American Craft. Jag hittade några konstiga (haha) glimrande blommor i mina gömmor + lite andra olika dekorationer.


Även lite stämpling blev det.


Pappret under fotot är utrivet från ett pappersblock.

5 kommentarer:

  1. OJ OJ OJ !! Så underbart somrigt och härligt!! Superfin tolkning av utmaningen, GILLAR!!! Fina papper och färger och så friskt och fräscht!! Och så frestar du med dina Saluhalls bilder, jag bara suktar och dreglar, hoppas verkligen att jag kommer dit någongång och får fika med dig där.... KRAAAM Anna <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och TACK!! för att du hänger på och leker med oss hos En Liten Butik <3 :)

      Radera
    2. Tack vad glad jag blir att du gillar den! Jaaa, kom precis när du vill! Du är alltid välkommen! Kram

      Radera
  2. Såklart gul blomma till Alice💛

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig LO du har skapat, Christel!! TACK för att du är med och inspireras av junitävlingen hos En liten butik!
    Kram,
    Jeanette - Tettiz

    SvaraRadera