Translate

onsdag 11 maj 2016

Onsdag

Friskis&Svettis, idag blev jag inte fullt så trött så det var skönt. Bra att jag gör något iallafall. Jag har ögoninflammation och herpesutbrott igen, framförallt är det besvärligt med ögonen eftersom jag får svårt att se och det blir så irriterande. Annars är det ett strålande sommarväder fortfarande fast i em kom ett ösregn och sedan blev det lite svalare.
Jag fick ett presentkort i min favoritaffär Maria Grant och där handlade jag idag, en T-shirt för presentkortet och en slags doftgrej som jag ska visa sedan. Min syster kom in i butiken när jag var där, hon skulle köpa present till mig och nu kunde jag välja. Det är svårt att välja, det finns så mycket fint där.



Anita och jag skulle träffas för att bada, men då kom det moln och vi tappade sugen. Jag cyklade till Harald och båten istället, han var klar med allt sitt smekande och höll på att städa upp. Nu är det min tur att ta över där, städa och sedan ska vi köra ner alla grejor. 


Ikväll var jag på "tjejträff" hos vännen Ingrid. Först satt vi i trädgården och drack bubbel. Hon bjöd på så fiffigt och väldigt gott tilltugg. Särskilda chips som jag glömt nu, typ lantchips också löjrom, gräddfil och hackad rödlök som man åt till. Så enkelt och gott.


Ame, Ingrid och Margareta.


Vi har bestämt att ha lite enklare mat när vi träffas och ikväll var det en god köttfärs/chilisoppa med bröd. Vi flyttade in i deras inglasade altan och satt resten av kvällen där.


En rabarberpaj med vaniljsås till kaffet, så gott. Sedan fick jag plocka en skörd med mig hem.


Jag gjorde en layout idag, Kraft har en rolig layout att lifta denna månaden och eftersom jag har svårt med inspirationen just nu så försökte jag mig på den. 


Jag tyckte att det får gå hur det vill och bli hur det vill och öste på. Jag liftade det färgglada och utropstexterna och eftersom det också skulle vara kreativitet så använde jag ett foto från Fristadsträffen i Stockholm som jag var på i april. Det fotot är också precis så rörigt som själva layouten.


Krafts bakgrundspapper som måste användas och som jag stämplade hejvilt på med acrylfärg och vanlig stämpeldyna, ja, det fick liksom bli som det blev tänkte jag.

9 kommentarer:

  1. Du är otrolig som orkar köra på med gympa och allt trots ögonen och diverse <3 Som sagt du ligger då sannerligen inte på latsidan :) Vilken mysig butik det verkar vara där med allt möjligt smått och gott. Och en mysig kväll med goda vänner <3 Sen säger jag bara WOW!!! vilken häftig layout du gjort. Vilket flow du fått iden trots många element, å snyggt!! Så många saker att upptäcka hela tiden och du har gjort liften jättebra men gjort den till "din". Alltså, du är så bra!! Love it!! Krya på dig nu!! Försök att unna dig liiiiite vila också... KRAM Anna <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen vila idag inte....., men så mycket tack för din påhejning. Kul att du gillar layouten, något galen liksom. Men, så är det ju ett härligt gemensamt minne och du är ju med på fotot! Kram

      Radera
  2. Wow vilken härlig färgbomb! Först visste jag inte riktigt vad jag tyckte om den, men ju mer jag tittade ju mer gillad jag vad jag såg. Så många fina detaljer och ett härligt rörigt foto. Tycker du fixade uppgiften galant. Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, just så, det är svårt att veta om den är ok eller inte. Tack snälla du! Kram

      Radera
  3. Absolutely stunning page.....works so well for our K+ challenge - the photo is the icing on the cake! Just tops the lot delightfully! So happy to see you joining us this month at K+ Christel! Thanks for joining in!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Lizzy, I am so lucky you like it!

      Radera
  4. Such a fabulous take on the challenge...I love your design! Thanks for joining us over @ Kraft+ this month :)

    SvaraRadera
  5. Fabulous take on the challenge. Love love love. Thank you for playing along with us at Kraft+ this time.

    SvaraRadera
  6. Love your take on the challenge Christel!!! Thanks for playing along at Kraft+

    SvaraRadera