Translate

måndag 30 maj 2016

Lite förändring

Jag planerar lite förändring på bloggen. Jag tycker det är lite för mycket blandning på allt möjligt i mina inlägg och det kan bli lite tjatigt. Jag tycker också det är svårt att söka i bloggen om man vill det. Jag själv vill ibland hitta recept jag lagt in och det blir ett himla scrollande. Jag har lagt in sökning i högersidan och jag tror det kan bli lättare att hitta det man vill. Hur blir det då? Jag kommer att lägga in olika inlägg med olika inriktning, scrapbooking, matlagning osv för sig själv i enskilda inlägg. Jag kan kanske, KANSKE, komma över mitt tvångsbeteende att skriva om mina dagar som en dagbok som inte alltid är så särskilt intressant. Det kan innebära att det kan bli flera inlägg per dag, men nu kan mina läsare liksom välja utifrån intresse. Jag skall iallafall försöka och vill ni kommentera och säga vad ni tycker så blir jag glad. Idag kommer ett vanligt inlägg och det nya börjar imorgon.

Det blev ingen segling idag, det blåste alldeles för mycket för att vara roligt. Det är oerhört varmt, vädret känns en aning konstigt, det är ju inget nytt precis. Jag blir alltid lite vilsen när det inte går som planerat, men en kortare promenad blev det och då blev jag så varm så det blev ett bad. Så härligt även om det blåste, 16,9 grader i vattnet nu.


Nu blommar lupinerna och det är så fint.


Det vackra gamla vattentornet är under reparation.


Sundstorget


Det är så skönt att sitta här ute och läsa en stund



Det blåste som sagt och här välte taket och sedan föll hela jordgubbsbeståndet..


En god middag idag, Fläskytterfilé i pepparsås. Jättegott och enkelt.


Då avslutar jag med en layout idag som jag gjort till två olika utmaningar, Lasting Memories har en ny temamånad All about me och först är det The meaning of my name. Jag använde My Creative Sketches senaste skiss.



Min layout handlar alltså om mitt namn, som jag egentligen inte har så mycket att säga om. Googlade på det och jag visste egentligen att det är ett tyskt namn som betyder Kristna. När jag frågat mor varför jag fick det namnet sa hon, om jag kommer ihåg rätt, att hon sett namnet i en tidning. Det var väldigt ovanligt då när jag föddes, men sedan har det tillkommit lite flera. Jag minns mest en danska som tecknade fina unga kvinnor på 50-talet som jag beundrade.


Det var nog ett svårt namn för jag blev tidigt kallad för Titte istället.

Men, så var det min layout, vit CS, mönsterpappret är från Studio Callico, ett kort från Glitz med banners i overlaypapper, en massa utstansade stjärnor, en flair, mitt namn i guldbokstäver också fotot på mig själv.

15 kommentarer:

  1. Alltså, du får göra som du vill och tycker passar dig! Bara du fortsätter så vi får träffas här iallafall <3 Jag upplever det inte rörigt nu heller så det så. Bra ide´med sökning du som har så härliga recept hela tiden, mums!! :) ÅHH!! det ser så härligt ut med bryggan och att du badar!! Men det är lite kallt i vattnet va? Men skönt om ni ar så varmt. Synd att det blåste för mycket för seglingen :( Så avslutar du med en alldeles underbar LO, det pappret med trekanter är så läckert och din tolkning av skissen är så snygg, GILLAR !! Och fotot på dig är så fint. Här är det riktigt soligt för engångs skull, ska bli varmt säger dom.. vi får väl se :) Men det ser lovande ut!! Kram Anna <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och ny härlig banner igen, du är sååå flitig!!! Härligt!! :)

      Radera
    2. Tack, det glädjer mig så att du uppskattar mitt "svamlande", får se hur det blir, vem vet, det kanske blir ännu rörigare. Det är jättehärligt i vattnet nu när det är så varmt. Ser blåsigt ut idag också och varning för åska så vi avvaktar med seglingen. Tack för orden om layouten och den nya headern, vi gillar alltid samma papper haha! Fast jag är lite avundsjuk på dom där ljusa blommiga att klippa i som jag ser lite överallt. Hoppas ni också får det fint idag! Kram!

      Radera
  2. Du har en jättefin blogg Christel! Jag tror att det kan vara bra att ha olika kategorier så kan de som "bara" är intresserade av en sak läsa just det inlägget. Jag fortsätter gärna läsa alla inlägg :-) Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Åsa, det gör mig glad, får se hur det blir! Kram!

      Radera
  3. Va glad att din mor var så modig och gav dig ett så fint namn. Hade min mor fått bestämma hade du haft ett annat namn. Synd ni inte kom iväg. Tänkte på er igår. Vilken fin LO. Jag som är intresserad av allt du skriver tycker din blogg är bra, men vissa är kanske inte det. Du känner väl bäst själv vad som blir bra. Ha de gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du nog sagt någon gång, men jag kommer inte ihåg vilket namn. Ja, då var hon verkligen modig, lite förvånande, hon var inte så modig annars eller så var hon det. Tänkte just på att hon rymde hemifrån i 15-årsåldern och hamnade därför i Kullabygden. Tack för din ord Gun, jag blir glad över att du tycker det är roligt med bloggen. Kram

      Radera
  4. Jag har heller inga klagomål på din blogg..men jag hänger på tills nästa ändring..hahaha Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju gjort något försök tidigare men ramlar alltid tillbaka igen, så vem vet, men roligt att du hänger på! Kram

      Radera
  5. Jag instämmer med Gunnel.

    SvaraRadera
  6. Jag gillar blandningen men tycker du det är bättre med olika rubriker så kör på det. Jag läser ändå allt💛.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja idag känner jag mig vilsen haha! Kram

      Radera
  7. Lovely pictures in your post. Makes me want to visit, if you changed your blog much I'd miss those beautiful shots. Nice layout too. Thanks for sharing with us at lasting memories

    SvaraRadera
  8. Fabulous page! Thank you for playing along with My Creative Sketches!

    SvaraRadera