Translate

måndag 9 maj 2016

Besök

Idag fick jag ett tidigt morgonbesök efter en helkass natt. Där fick jag för att jag sov så mycket förra natten. Som pensionär är det ingen katastrof så egentligen inget att gnälla över. Efter att jag fått fart på tvättstugan kom barnbarnet Ellinor med lilla Evy på besök.



Det var så roligt att träffa dom och kunna vara bara med dom. Evy tinade upp och jag kunde hålla henne. Imorgon får dom tillträde till sitt hus i Bunkeflostrand lite söder om Malmö och då blir dom upptagna därnere. Jag kan väl ändå hoppas att kunna träffa henne lite oftare än när de bodde i Tyskland.


Ja, snart händer det nog......



Harald jobbar på med vår båt, det är än det ena och än det andra som måste göras. Jag cyklade fram och tillbaka några gånger, mellan tvättstugan och båten. Solen lockar liksom.


Nere vid badet pågick mycket arbete idag. Det ser ut som om soldäcken skall byggas ut ytterligare, idag pålades det och förde en massa oväsen. Vi flyttade vår båt till mastbryggan eftersom vi ska masta på imorgon tidigt.



Tillbaka hemma bakade jag bröd, hellre det än att cykla till affären tänkte jag. Godare blev det faktiskt också även om det var snabbröd.


Jag satt en liten stund vid scrapbordet också, men inget att visa idag. Jag känner mig helt oinspirerad, vilken konstig känsla. Inget blir bra, jag är trött på papperna, kollar igenom alla utmaningar, men hittar inga som jag är sugen på. Jag har absolut inga idéer. 

3 kommentarer:

  1. ÅHH!! vilken fin bild på dig och lilla Evy!! Och jag gillar din kjol!!! Du är så duktig och bakar bröd och grejar!! Och iallafall såg jag nyss i dagens inlägg att det flödar trots dåligt med ideér!! Härligt!! Och snart sitter du där med en massa energi igen <3 Sov gott nu!! Vi hörs snart igen!! Kram Anna <3

    SvaraRadera
  2. Taack! Ja du, den kjolen älskar jag, köpte den i Portugal 2008 (fick den av Mia när hon var på besök) och den är snart uppsliten. Ja, jag väntar på energin, behöver nog bara en paus och måste nog tillåta den även om jag känner mig så dålig på något sätt när jag är trött.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vila , vänta och njut av vädret så kommer energin och scraplusten tillbaka!! Och det finns inget dåligt med att känna sig trött ibland! Du ligger ju inte på latsidan precis!! KRAAAM på dig min vän <3

      Radera